Yeterlilik Kodu | TR0030024740 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pelitözü Mah. Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:27 11230 Merkez/BİLECİK | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bilecik.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İlaç ve medikal sektörüne satış elemanı yetiştiren bir programdır. Programda öğrenim gören öğrenciler, hem genel sağlık alanında hem de pazarlama alanında dersler alırlar. Genel sağlık alanı; Farmakoloji, İnsan Anatomisi, Hastalıklar Bilgisi vb. derslerden oluşurken pazarlama alanında ise Pazarlamada İletişim, Pazarlama İlkeleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi vb. dersler ağırlıktadır. Bunun dışında kişisel ilişkiler, diksiyon, beden dilinin kullanımı ve halkla ilişkiler konularını içeren derslerle de alanla ilgili alınan tüm bilgilerin aktarımı için yeterli yetkinlikler kazandırılmaya çalışılmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanırlar. Bölümün amacı ilaç ve medikal firmalarının tanıtım ve pazarlama alanlarında çalışabilecek özellikle uygulamalı bilgilere sahip uzman yetiştirmektir. Burada öğrencilere kazandırılan bilgi ve çalışma disiplini ile firmaların intibak eğitimleri sırasında gerçekleştirmiş oldukları seminer, kurs vb. çalışmalara destek olacak alt yapıya sahip kişilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Firmaların istihdam da ağırlık verdiği diğer lisans mezunlarıyla aralarında bu anlamda farkındalık yaratarak tercih edilen bir program haline gelebilmesi hedeflenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için en az 120 AKTS olan zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca varsa zorunlu stajlarını başarması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlaç ve medikal sektörüne satış elemanı yetiştiren bir programdır. Programda öğrenim gören öğrenciler, hem genel sağlık alanında hem de pazarlama alanında dersler alırlar. Genel sağlık alanı; Farmakoloji, İnsan Anatomisi, Hastalıklar Bilgisi vb. derslerden oluşurken pazarlama alanında ise Pazarlamada İletişim, Pazarlama İlkeleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi vb. dersler ağırlıktadır. Bunun dışında kişisel ilişkiler, diksiyon, beden dilinin kullanımı ve halkla ilişkiler konularını içeren derslerle de alanla ilgili alınan tüm bilgilerin aktarımı için yeterli yetkinlikler kazandırılmaya çalışılmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanırlar. Bölümün amacı ilaç ve medikal firmalarının tanıtım ve pazarlama alanlarında çalışabilecek özellikle uygulamalı bilgilere sahip uzman yetiştirmektir. Burada öğrencilere kazandırılan bilgi ve çalışma disiplini ile firmaların intibak eğitimleri sırasında gerçekleştirmiş oldukları seminer, kurs vb. çalışmalara destek olacak alt yapıya sahip kişilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Firmaların istihdam da ağırlık verdiği diğer lisans mezunlarıyla aralarında bu anlamda farkındalık yaratarak tercih edilen bir program haline gelebilmesi hedeflenmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024740
- Pazarlama, tıbbi terimler ve ilaç içerikleri ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri alanında beraber kullanabilme becerisi kazanır.
- Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi kazanır.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında anlama becerisi; bu doğrultuda modern satış yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Satış Yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi kazanır.
- Bireysel olarak ve çok disiplinli akımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
- Program alanında gerçekleşen uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
- Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergiler.
- Tıbbi tanıttım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
- İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır.
- Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar.
İlaç ve medikal sektörüne satış elemanı yetiştiren bir programdır. Programda öğrenim gören öğrenciler, hem genel sağlık alanında hem de pazarlama alanında dersler alırlar. Genel sağlık alanı; Farmakoloji, İnsan Anatomisi, Hastalıklar Bilgisi vb. derslerden oluşurken pazarlama alanında ise Pazarlamada İletişim, Pazarlama İlkeleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi vb. dersler ağırlıktadır. Bunun dışında kişisel ilişkiler, diksiyon, beden dilinin kullanımı ve halkla ilişkiler konularını içeren derslerle de alanla ilgili alınan tüm bilgilerin aktarımı için yeterli yetkinlikler kazandırılmaya çalışılmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanırlar. Bölümün amacı ilaç ve medikal firmalarının tanıtım ve pazarlama alanlarında çalışabilecek özellikle uygulamalı bilgilere sahip uzman yetiştirmektir. Burada öğrencilere kazandırılan bilgi ve çalışma disiplini ile firmaların intibak eğitimleri sırasında gerçekleştirmiş oldukları seminer, kurs vb. çalışmalara destek olacak alt yapıya sahip kişilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Firmaların istihdam da ağırlık verdiği diğer lisans mezunlarıyla aralarında bu anlamda farkındalık yaratarak tercih edilen bir program haline gelebilmesi hedeflenmektedir.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir.
İlaç ve medikal sektörüne satış elemanı yetiştiren bir programdır. Programda öğrenim gören öğrenciler, hem genel sağlık alanında hem de pazarlama alanında dersler alırlar. Genel sağlık alanı; Farmakoloji, İnsan Anatomisi, Hastalıklar Bilgisi vb. derslerden oluşurken pazarlama alanında ise Pazarlamada İletişim, Pazarlama İlkeleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi vb. dersler ağırlıktadır. Bunun dışında kişisel ilişkiler, diksiyon, beden dilinin kullanımı ve halkla ilişkiler konularını içeren derslerle de alanla ilgili alınan tüm bilgilerin aktarımı için yeterli yetkinlikler kazandırılmaya çalışılmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanırlar. Bölümün amacı ilaç ve medikal firmalarının tanıtım ve pazarlama alanlarında çalışabilecek özellikle uygulamalı bilgilere sahip uzman yetiştirmektir. Burada öğrencilere kazandırılan bilgi ve çalışma disiplini ile firmaların intibak eğitimleri sırasında gerçekleştirmiş oldukları seminer, kurs vb. çalışmalara destek olacak alt yapıya sahip kişilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Firmaların istihdam da ağırlık verdiği diğer lisans mezunlarıyla aralarında bu anlamda farkındalık yaratarak tercih edilen bir program haline gelebilmesi hedeflenmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024740 | |
Qualification Title | Medical Promotion and Marketing Associate's Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qulification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024740
Qulification is continious.