Yeterlilik Kodu | TR0030222351 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Tıp (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 360 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, kanıta dayalı ve nitelikli tıp eğitimini araştırma kültürü ve teknoloji ile birleştiren, akademisyen ile öğrenci arasında güçlü bir iletişimin olduğu öğrenci merkezli bir tıp fakültesi oluşturmak, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, bilimsel bakışı özümsemiş, insana ve insanlığa saygılı, mesleğine değer katabilen lider hekimler yetiştirmek ve insanlığın ilerlemesine katkı sunan, evrensel düzeyde bilginin üretildiği bilimsel araştırmalar gerçekleştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. 2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. 2) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. 3) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. 4) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. 2) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. 3) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 4) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. Öğrenme Yetkinliği 1) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 2) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. Alana Özgü Yetkinlik 1) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. 2) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 3) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. 2) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 3) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Fakülte’de hem yatay hem de dikey entegrasyon sağlayan Entegre Eğitim Öğretim Modeli uygulanır. Entegre Eğitim-Öğretim Modeli gereği, yürütülen teorik dersler ve uygulamalı eğitimler bir bütün olarak ele alınmakta, tıp ve ilişkili insan bilimlerinin eğitim ve öğretimi farklı disiplinlerce eş zamanlı olarak işlenen ders kurulları ve uygulamalı ders ile yürütülmektedir. Dersler ve uygulamalar dışında paneller, probleme dayalı öğrenim (PDÖ) çalışmaları, entegre oturumlar, küçük grup eğitimleri, akran eğitimleri, olgu sunumları ve simülasyon eğitim yöntemleri, dikey koridor eğitim uygulamaları da program içerisinde yer alabilir. (2) Fakülte’nin Entegre Tıp Eğitimi Modeli üç aşamadan oluşur. a) Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi: Dönem I, II ve III’ü kapsayan, ağırlıklı olarak temel ve klinik tıp disiplinlerinin, vücut-organ sistemleri veya temalar çerçevesinde yatay ve dikey olarak entegre edildiği ders kurullarını ve öğrencileri hekimlik uygulamaları ile beceri, tutum ve davranışlar açısından klinik eğitim ve öğretime hazırlayan Mesleki ve Klinik Beceri Uygulamaları eğitimini, dikey koridor eğitim unsurlarını içerir. Öğrenciler ayrıca her akademik yıl bir sunum yapar ve ilgi alanlarına yönelik seçmeli dersleri yarıyıl esasına dayalı olarak alabilir. b) Klinik Eğitim-Öğretim Evresi: Dönem IV ve V’i kapsayan, öğrencinin tıbbın temel kavram ve ilkelerini klinik olguların çözümlemesinde kullanma ve gördüğü hastaları değerlendirerek uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilme yeteneği kazandığı, klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabildiği ve tüm bunlarla birlikte mesleki ve etik değerlere uygun tutum ve davranış sergileyebilme yetisini geliştirdiği uygulamalı dersleri ile dikey koridor eğitimlerini içerir. c) İntörnlük Dönemi: Dönem VI’yı kapsayan, ilk beş dönemi başarıyla tamamlayan öğrencilerin klinik uygulamalarda aktif olarak görev aldığı, kesintisiz olarak on iki ay süreyle devam eden işletmede mesleki eğitim dönemidir. (3) İlk üç yılı kapsayan Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi’ni başarı ile tamamlayamayan öğrenciler, Klinik Eğitim-Öğretim Evresi’ne, Dönem IV ve V’i kapsayan Klinik Eğitim-Öğretim Evresi’ni başarı ile tamamlayamayan öğrenciler ise İntörnlük dönemine başlayamazlar. (4) İlk üç yılı kapsayan Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi’nde sınıf geçme, Dönem IV ve V’de Uygulamalı Ders Bloğu/Uygulamalı Ders geçme, İntörnlük döneminde ise işletmede mesleki eğitim yeterliliği uygulanır ve mezunlara “Tıp Doktorluğu” diploması verilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alarak başarılı olmak gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Tıp Fakültesi’nde eğitim-öğretim süresi hazırlık sınıfı hariç olmak üzere altı yıldır. Öğrencinin mezun olması için 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 44 üncü maddesinde tanımlanan ek süreler saklı kalmak üzere, eğitimini en fazla dokuz yılda tamamlaması ve en az 360 AKTS kredi yüklük ders almış olması gerekir. Eğitim sürecinde tamamlanması gereken zorunlu veya seçmeli ders ya da staj blokları/stajların bir bölümünü, planlanan eğitim programlarında belirtilen akademik takvimin dışında kalan zamanlarda, yurtiçi ya da yurtdışı anlaşmalar yoluyla ek çalışmalar yaparak tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin mezun olabilmesi için altı yıllık akademik takvim süresinin tamamlanması zorunlu değildir. Bu durumdaki öğrencilerin 360 AKTS kredi yükünü tamamlaması ve yaptıkları ek çalışmaların Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış olması yeterlidir. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 360’dır. Öğrencilerin tüm zorunlu stajlarını ve intörn eğitimlerini belirtilen sürede ve tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Doktoru diplomasını alan mezunlar T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından iki yıllık zorunlu hizmet için kura usulü ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde görevlendirilirler. Temel, Dahili veya Cerrahi Tıp Bilimlerinde "Tıpta Uzmanlık" programlarına başvuran mezunlar ise Uzmanlık Sınavı'nı başarmaları durumunda çeşitli üniversite hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışabilirler. Zorunlu hizmet/uzmanlık eğitimi sonrasında da çeşitli kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde hekim olarak görev alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222351
ISCO-08
ISCO-08
Programın amacı, kanıta dayalı ve nitelikli tıp eğitimini araştırma kültürü ve teknoloji ile birleştiren, akademisyen ile öğrenci arasında güçlü bir iletişimin olduğu öğrenci merkezli bir tıp fakültesi oluşturmak, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, bilimsel bakışı özümsemiş, insana ve insanlığa saygılı, mesleğine değer katabilen lider hekimler yetiştirmek ve insanlığın ilerlemesine katkı sunan, evrensel düzeyde bilginin üretildiği bilimsel araştırmalar gerçekleştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
2) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
3) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
4) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
2) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
3) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
4) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
2) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
2) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
3) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
2) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
3) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
(1) Fakülte’de hem yatay hem de dikey entegrasyon sağlayan Entegre Eğitim Öğretim Modeli uygulanır. Entegre Eğitim-Öğretim Modeli gereği, yürütülen teorik dersler ve uygulamalı eğitimler bir bütün olarak ele alınmakta, tıp ve ilişkili insan bilimlerinin eğitim ve öğretimi farklı disiplinlerce eş zamanlı olarak işlenen ders kurulları ve uygulamalı ders ile yürütülmektedir. Dersler ve uygulamalar dışında paneller, probleme dayalı öğrenim (PDÖ) çalışmaları, entegre oturumlar, küçük grup eğitimleri, akran eğitimleri, olgu sunumları ve simülasyon eğitim yöntemleri, dikey koridor eğitim uygulamaları da program içerisinde yer alabilir.
(2) Fakülte’nin Entegre Tıp Eğitimi Modeli üç aşamadan oluşur.
a) Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi: Dönem I, II ve III’ü kapsayan, ağırlıklı olarak temel ve klinik tıp disiplinlerinin, vücut-organ sistemleri veya temalar çerçevesinde yatay ve dikey olarak entegre edildiği ders kurullarını ve öğrencileri hekimlik uygulamaları ile beceri, tutum ve davranışlar açısından klinik eğitim ve öğretime hazırlayan Mesleki ve Klinik Beceri Uygulamaları eğitimini, dikey koridor eğitim unsurlarını içerir. Öğrenciler ayrıca her akademik yıl bir sunum yapar ve ilgi alanlarına yönelik seçmeli dersleri yarıyıl esasına dayalı olarak alabilir.
b) Klinik Eğitim-Öğretim Evresi: Dönem IV ve V’i kapsayan, öğrencinin tıbbın temel kavram ve ilkelerini klinik olguların çözümlemesinde kullanma ve gördüğü hastaları değerlendirerek uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilme yeteneği kazandığı, klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabildiği ve tüm bunlarla birlikte mesleki ve etik değerlere uygun tutum ve davranış sergileyebilme yetisini geliştirdiği uygulamalı dersleri ile dikey koridor eğitimlerini içerir.
c) İntörnlük Dönemi: Dönem VI’yı kapsayan, ilk beş dönemi başarıyla tamamlayan öğrencilerin klinik uygulamalarda aktif olarak görev aldığı, kesintisiz olarak on iki ay süreyle devam eden işletmede mesleki eğitim dönemidir.
(3) İlk üç yılı kapsayan Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi’ni başarı ile tamamlayamayan öğrenciler, Klinik Eğitim-Öğretim Evresi’ne, Dönem IV ve V’i kapsayan Klinik Eğitim-Öğretim Evresi’ni başarı ile tamamlayamayan öğrenciler ise İntörnlük dönemine başlayamazlar.
(4) İlk üç yılı kapsayan Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim Evresi’nde sınıf geçme, Dönem IV ve V’de Uygulamalı Ders Bloğu/Uygulamalı Ders geçme, İntörnlük döneminde ise işletmede mesleki eğitim yeterliliği uygulanır ve mezunlara “Tıp Doktorluğu” diploması verilir.
Harf Notu |
Başarı Derecesi |
Ağırlık Katsayısı |
Ham Not Ağırlığı |
AA |
Mükemmel |
4,0 |
90-100 |
BA |
Pekiyi |
3,5 |
80-89 |
BB |
İyi |
3,0 |
73-79 |
CB |
Orta |
2,5 |
66-72 |
CC |
Geçer |
2,0 |
60-65 |
DC |
Başarısız |
1,5 |
55-59 |
DD |
Başarısız |
1,0 |
50-54 |
FF |
Başarısız |
0,0 |
0-49 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alarak başarılı olmak gerekir.
Uluslararası öğrenciler, “Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi” çerçevesinde bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Uluslarası öğrenci seçim ve kabulüne yönelik detaylı bilgi https://international.istinye.edu.tr/en/application-criteria adresinden temin edilebilir.
Birimlere, Üniversitenin içinden veya dışından yapılacak yatay geçiş işlemleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş,Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak yapılır.
Tıp Doktoru diplomasını alan mezunlar T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından iki yıllık zorunlu hizmet için kura usulü ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde görevlendirilirler. Temel, Dahili veya Cerrahi Tıp Bilimlerinde "Tıpta Uzmanlık" programlarına başvuran mezunlar ise Uzmanlık Sınavı'nı başarmaları durumunda çeşitli üniversite hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışabilirler. Zorunlu hizmet/uzmanlık eğitimi sonrasında da çeşitli kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde hekim olarak görev alabilirler.
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaya mezunlar uzmanlık öğrenciliğine başvuru hakkını kazanırlar ve ülkemizde güncel kanun ve yönetmelikler çerçevesinde çalışma imkanı bulabilirler.
Tıp eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları ve özel sınavları başarmaları durumunda (Tıpta Uzmanlık Sınavı, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı ve Doktora programı, vb.) üst derece programlara geçiş yapabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222351 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Medicine (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medicine | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 360 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 6 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the programme is to create a student-centred medical school that combines evidence-based and qualified medical education with research culture and technology, where there is a strong communication between academicians and students, to train leading physicians who can think critically and creatively, internalise the scientific perspective, respect people and humanity, add value to their profession, and to carry out scientific research that contributes to the progress of humanity and produces universal knowledge. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | (1) The Faculty applies the Integrated Education and Training Model, which provides both horizontal and vertical integration. In accordance with the Integrated Education-Training Model, the theoretical courses and practical trainings are handled as a whole, and the education and training of medicine and related human sciences are carried out by different disciplines through course boards and applied courses taught simultaneously. In addition to lectures and applications, panels, problem-based learning (PBL) studies, integrated sessions, small group trainings, peer trainings, case presentations and simulation training methods, vertical corridor training applications may also be included in the programme. (2) The Faculty's Integrated Medical Education Model consists of three stages. a) Pre-Clinical Education and Training Phase: It includes course boards covering Term I, II and III, in which basic and clinical medical disciplines are integrated horizontally and vertically within the framework of body-organ systems or themes, and Professional and Clinical Skill Practices training, which prepares students for clinical education and training in terms of medical practices, skills, attitudes and behaviours, and vertical corridor education elements. Students also make a presentation every academic year and can take elective courses in their areas of interest on a semester basis. b) Clinical Education and Training Phase: It includes the applied courses and vertical corridor trainings covering Period IV and V, in which the student gains the ability to use the basic concepts and principles of medicine in the analysis of clinical cases and to evaluate the patients he/she sees and to choose appropriate diagnostic and therapeutic approaches, to apply clinical skills at an adequate level and to develop the ability to exhibit attitudes and behaviours in accordance with professional and ethical values. c) Internship Period: It is the period of vocational training in the enterprise, which covers Term VI and continues for twelve months without interruption, in which students who have successfully completed the first five terms are actively involved in clinical practices. (3) Students who fail to successfully complete the Pre-Clinical Education-Training Phase covering the first three years cannot start the Clinical Education-Training Phase, and students who fail to successfully complete the Clinical Education-Training Phase covering Term IV and V cannot start the Internship Period. (4) In the Pre-Clinical Education-Training Phase, which covers the first three years, class pass, in Period IV and V, Applied Course Block/Applied Course pass, and in the Internship period, vocational training qualification in the enterprise is applied and graduates are awarded the "Doctor of Medicine" diploma.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or an equivalent school diploma and have received sufficient points from the Higher education institutions exam (YKS) or meet the required conditions in accordance with the regulations of the Higher Education Council regarding international student admission. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The duration of education in the Faculty of Medicine is six years, excluding the preparatory class. In order for the student to graduate, he/she must complete his/her education in maximum nine years and take at least 360 ECTS credits, without prejudice to the additional periods defined in Article 44 of the Higher Education Law No. 2547. It is not compulsory to complete the six-year academic calendar period in order to graduate students who complete a part of the compulsory or elective courses or internship blocks/internships that must be completed during the education process by completing additional studies through domestic or international agreements at times outside the academic calendar specified in the planned education programmes and who are successful. It is sufficient for students in this case to complete 360 ECTS credit load and to have their additional studies approved by the Board of Directors. In order to graduate, students studying in this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum with a grade of at least CC. The minimum ECTS required for graduation is 360. Students are required to complete all compulsory internships and intern training within the specified period. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who received the Medical Doctor diploma are assigned by the Ministry of Health for compulsory service basen on a drawing of lots. They can be appointed in primary health care in various health units such as community health units, emergency services of public hospitals. Graduates who apply to "Specialization in Medicine" Programs in Basic, Clinical or Surgical Medical Sciences, on the other hand, can go to various university hospitals or Education and Research Hospitals of Ministry health where can work as a resident in training. After the compulsory service and/or specialty education, they can work as a physician in various public institutions, private sector, research institutes or universities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222351
ISCO-08
ISCO-08
The aim of the programme is to create a student-centred medical school that combines evidence-based and qualified medical education with research culture and technology, where there is a strong communication between academicians and students, to train leading physicians who can think critically and creatively, internalise the scientific perspective, respect people and humanity, add value to their profession, and to carry out scientific research that contributes to the progress of humanity and produces universal knowledge.
Education and training is carried out in the form of formal. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) When Istinye University Faculty of Medicine student is graduated who knows the historical development of medicine, medical practices, and the medical profession and their importance for society. |
2) knows the normal structure and function of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) is capable of systematically taking an accurate and effective social and medical history from their patients and make a comprehensive physical examination. |
2) knows the laboratory procedures related to diseases; In primary care, the necessary material (blood, urine, etc.) can be obtained from the patient with appropriate methods and can perform the necessary laboratory procedures for diagnosis and follow-up or request laboratory tests. |
3) can distinguish pathological changes in structure and functions during diseases from physiological changes and can Interpret the patient's history, physical examination, laboratory and imaging findings, and arrive at a pre-diagnosis and diagnosis of the patient's problem. |
4) knows, plans and applies primary care and emergency medical treatment practices, rehabilitation stages. |
Communication and Social Competence |
1) can keep patient records accurately and efficiently, know the importance of confidentiality of patient information and records, and protects this privacy. |
2) knows and applies the basic principles of preventive health measures and the protection of individuals from diseases and improving health, and recognizes the individual and/or society at risk, undertakes the responsibility of the physician in public health problems such as epidemics and pandemics. |
3) knows the biopsychosocial approach, evaluates the causes of diseases by considering the individual and his / her environment. |
4) is capable of having effective oral and/or written communication with patients and their relatives, society and colleagues. |
Learning Competence |
1) knows the clinical decision-making process, evidence-based medicine practices and current approaches. |
2) knows the techniques, methods and rules of researching. It contributes to the creation, sharing, implementation and development of new professional knowledge and practices by using science and scientific method within the framework of ethical rules. |
Field Specific Competence |
1) can collect health data, analyze them, present them in summary, and prepare forensic reports. |
2) knows the place of physicians as an educator, administrator and researcher in delivery of health care. It takes responsibility for the professional and personal development of own and colleagues in all interdisciplinary teams established to increase the health level of the society. |
3) applies own profession by knowing about ethical obligations and legal responsibilities, prioritizing human values and with self-sacrifice throughout own medical life. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) knows employee health, environment and occupational safety issues and takes responsibility when necessary. |
2) knows health policies and is able to evaluate their effects in the field of application. |
3) keeps medical knowledge up-to-date within the framework of lifelong learning responsibility. |
(1) The Faculty applies the Integrated Education and Training Model, which provides both horizontal and vertical integration. In accordance with the Integrated Education-Training Model, the theoretical courses and practical trainings are handled as a whole, and the education and training of medicine and related human sciences are carried out by different disciplines through course boards and applied courses taught simultaneously. In addition to lectures and applications, panels, problem-based learning (PBL) studies, integrated sessions, small group trainings, peer trainings, case presentations and simulation training methods, vertical corridor training applications may also be included in the programme. (2) The Faculty's Integrated Medical Education Model consists of three stages. a) Pre-Clinical Education and Training Phase: It includes course boards covering Term I, II and III, in which basic and clinical medical disciplines are integrated horizontally and vertically within the framework of body-organ systems or themes, and Professional and Clinical Skill Practices training, which prepares students for clinical education and training in terms of medical practices, skills, attitudes and behaviours, and vertical corridor education elements. Students also make a presentation every academic year and can take elective courses in their areas of interest on a semester basis. b) Clinical Education and Training Phase: It includes the applied courses and vertical corridor trainings covering Period IV and V, in which the student gains the ability to use the basic concepts and principles of medicine in the analysis of clinical cases and to evaluate the patients he/she sees and to choose appropriate diagnostic and therapeutic approaches, to apply clinical skills at an adequate level and to develop the ability to exhibit attitudes and behaviours in accordance with professional and ethical values. c) Internship Period: It is the period of vocational training in the enterprise, which covers Term VI and continues for twelve months without interruption, in which students who have successfully completed the first five terms are actively involved in clinical practices. (3) Students who fail to successfully complete the Pre-Clinical Education-Training Phase covering the first three years cannot start the Clinical Education-Training Phase, and students who fail to successfully complete the Clinical Education-Training Phase covering Term IV and V cannot start the Internship Period. (4) In the Pre-Clinical Education-Training Phase, which covers the first three years, class pass, in Period IV and V, Applied Course Block/Applied Course pass, and in the Internship period, vocational training qualification in the enterprise is applied and graduates are awarded the "Doctor of Medicine" diploma.
Letter Grade |
Achievement Grade |
Weight Coefficient |
Raw Grade Weight |
AA |
Perfect |
4,0 |
90-100 |
BA |
All right. |
3,5 |
80-89 |
BB |
Good |
3,0 |
73-79 |
CB |
Centre |
2,5 |
66-72 |
CC |
Passes |
2,0 |
60-65 |
DC |
Failed |
1,5 |
55-59 |
DD |
Failed |
1,0 |
50-54 |
FF |
Failed |
0,0 |
0-49 |
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Candidates must have a high school diploma or an equivalent school diploma and have received sufficient points from the Higher education institutions exam (YKS) or meet the required conditions in accordance with the regulations of the Higher Education Council regarding international student admission.
International students are accepted according to the internationally valid exam results such as SAT, ACT or secondary education graduation grades within the framework of the "Application, Admission and Registration Directive for Foreign Students". Detailed information on international student selection and admission can be found at https://international.istinye.edu.tr/en/application-criteria.
Undergraduate transfer of national and international students between Universities from inside or outside the University are regulated by the directive on Transfer of students between associate and bachelor’s degree Programs in Higher Education Institutions, which is published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and number 27561 and also by the regulations approved by University Senate.
Graduates who received the Medical Doctor diploma are assigned by the Ministry of Health for compulsory service basen on a drawing of lots. They can be appointed in primary health care in various health units such as community health units, emergency services of public hospitals. Graduates who apply to "Specialization in Medicine" Programs in Basic, Clinical or Surgical Medical Sciences, on the other hand, can go to various university hospitals or Education and Research Hospitals of Ministry health where can work as a resident in training. After the compulsory service and/or specialty education, they can work as a physician in various public institutions, private sector, research institutes or universities.
Non-citizens graduates of the Medical Faculties of Turkey hve the right to apply for a residency programs in Turkey and they can work in private sector in Turkey within the framework of current laws and regulations.
Candidates who have successfully completed their medical education can also transfer to higher degree programs such as Residency Education Programs if they succeed in central Medical Specialization Exam or apply for available Doctorate (PhD) Programmes, if they have sufficient knowledge of foreign languages and pass special exams for this degree programmes.
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.