Yeterlilik Kodu

TR0030022784

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel tıp bilgilerine sahip olmak. Klinik tıp bilgilerine sahip olmak.
  • Sağlığı belirleyen (sosyal, psikolojik, ekonomik, politik, kültürel, çevresel, iletişim becerileri, etik, araştırma vb. ) temel kavramları birbirleriyle ilişkilendirip yorumlayabilmek.
  • Temel kavram ve ilkeleri sağlık ve hastalık durumlarına uygulayabilmek, klinik olguların çözümlenmesinde kullanmak.
  • Sağlığın korunmasında hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde kullanılan koruma, tanı, tedavi ve esenlendirme ilkeleri ile tedavi hedeflerini bilmek ve yorumlamak.
  • Sağlık ve hastalık durumlarını tıbbın bilimsel temellerinin bütün bileşenleri açısından çözümleyebilmek.
  • Öykü, muayene, girişimsel beceriler ve laboratuar becerileri gibi temel klinik becerileri kazanmak ve yeterli düzeyde uygulayabilmek.
  • Tıbbi uygulamalarda bireyleri bir bütün olarak (fiziksel, psikolojik, sosyal, çevresel ve kültürel boyutuyla) ele almak.
  • Tanı ve tedavi yaklaşımlarını klinik ortamda gördüğü hasta ve hastalıklar açısından değerlendirip yorumlayabilmek.
  • Karşılaştığı klinik durumla ilgili olarak uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilmek ve seçimini gerekçelendirebilmek.
  • Karar verirken tıbbi kanıtları eleştirel olarak değerlendirip, sentezleyebilmek, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözeterek tıbbi uygulamalar yapmak.
  • Verdiği tıbbi kararları eleştirel gözle ve çok yönlü olarak (sosyokültürel, ekonomik, vb.) değerlendirebilmek.
  • Yaşam boyu öğrenme felsefesini edinmiş ve sürekli kişisel mesleki gelişim için gerekli tutum ve becerileri kazanmış olmak.
  • Toplumun sağlık sorunlarını tanımlayabilmek ve sorunların nedenlerine yönelik araştırmalar planlayabilmek.
  • Hekim olarak birey ve toplum ile etkileşimin önemini kavramak ve bu düzlemde rol almak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu program İngilizce olarak eğitim vermektedir. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, müfredat modelini sistemler zemininde entegre edilmi (yatay entegre), temel ve klinik bilimlerin klinik örnekler aracılığı ile ilikilendirildiği (dikey entegre) ve bu iki modelin e ağırlıklı olarak kurgulandığı “Tamamlayıcı Program” olarak tanımlar. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim modelinde, öğrencilerin nasıl öğrendiği (SÜREÇ), öğrenilenler kadar (SONUÇ) önemlidir ve süreç, eğitimin değerlendirilmesinde bir ölçüt olarak yer alır. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi tıp eğitimi ile ilgili görevini öyle tanımlar:

• Eğitim programının temel içeriğinin ulusal ve bölgesel sağlık ihtiyaçlarına göre belirlendiği,

• Eğitim ortamları olarak öncelikle birinci basamak olmak üzere bütün hizmet basamaklarının (birinci, ikinci ve üçüncü) kullanıldığı,

• Öğrencinin kendi kendine ve yaşam boyu sürekli öğrenmesini destekleyen, • Katılımlı öğrenme yöntemleriyle yürütülen,

• Bilginin ezberlenmesine değil mesleki yeterliğe dayalı, • Hastalıkların korunmasını ve sağlığın gelitirilmesini önceleyen, 

• Temel ve klinik bilimlerin birbiriyle ilikilendirildiği,

• Tıp mesleğinin değiik alanları arasındaki dayanımaya, ibirliğine ve ekip hizmetine önem veren,

• Hasta ve yakınlarının haklarının korunduğu ve gözetildiği,

• Mezuniyet öncesi eğitimi temel eğitim olarak kurgulayan ve mezunlarını sürekli eğitime hazır kılan,

• Uluslararası olarak belirlenen standartlara uygun bir eğitim planlamak, sunmak ve değerlendirmek.

EĞİTİMDE TEMEL ALANLAR

1. Mesleki değerler, tutumlar, davranı ve etik

2. Tıbbın bilimsel temelleri

3. Klinik beceriler

4. İletişim becerileri

5. Toplum sağlığı ve sağlık sistemleri

6. Bilgi yönetimi

7. Eletirel düşünme ve araştırma

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Kayıt MADDE 5 – (1) Tıp Fakültesine 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, ilgili mevzuat ve Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinde belirtilen kurallara göre öğrenci kabul ve kaydı yapılır.

Kayıt yenileme ve katkı payı MADDE 6 – (1) Her öğrenci, öğretim yılı baında ilan edilen süre içerisinde kaydını yenilemek zorundadır. Kaydını yenilemeyen, öğrenci katkı payını ödemeyen öğrencilere Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 5 inci ve 6 ncı maddesi ve öğrenci katkı payı ile ilgili mevzuat çerçevesindeki karara göre gereken ilem yapılır. Kaydını yenilemeyen öğrenciler derslere, pratik uygulamalara, stajlara ve diğer tüm eğitim uygulamalarına giremez ve sınavlarına alınmazlar. Ayrıca bu öğrenciler öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Kimlik MADDE 7 – (1) Fakülteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye, üzerinde geçerlilik süresi belirtilmi fotoğraflı bir kimlik verilir. Kimlik kartları her yıl baında yenilenir ve eskisi geri alınır. Kimlik kartı kaybolan veya kullanılamayacak duruma gelen öğrenciler hakkında Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 7 nci maddesine göre ilem yapılır.

Yatay geçiş MADDE 8 – (1) Baka bir tıp fakültesinden fakülteye yatay geçi yaptırmak için; öğrencinin eğitim müfredatının edeğer olduğu bir fakülteden gelmesi, Đngilizce yeterlik sınavı (veya uluslararası kabul görmü sınavlarda; TOEFL veya IELTS) ile Tıbbi Đngilizce sınavını baarmı olması gerekmektedir. Bu artları sağlayan öğrenci adayları için Yükseköğretim Kurulunun “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçi Esaslarına Đlikin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıGenel ağırlıklı not ortalaması (GANO) MADDE 42 – (1) Genel ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin almış olduğu tüm ders, ders kurulu ve stajlardan alınan baarı katsayılarının kümülatif ağırlıklı not ortalamasıdır. Mezuniyet MADDE 43 – (1) Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 28 inci maddesi gereği mezuniyet için öğrencinin genel ağırlıklı not ortalamasının 2,00 olması aranır. Diplomalar MADDE 44 – (1) Tıp öğrenimini tamamlayamayanlar veya tamamlayamayacakları anlaılanlar; 18.3.1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına Dntibakları Hakkında Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda “Temel Tıp Bilimleri Önlisans Diploması” alırlar. (2) Tıp Doktorluğu için ön görülen 6 yıllık eğitimi baarı ile tamamlayanlara “Tıp Doktorluğu Diploması” verilir. (3) Mezun olan öğrencilere diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayıldığından doktora programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022784


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel tıp bilgilerine sahip olmak. Klinik tıp bilgilerine sahip olmak.
  • Sağlığı belirleyen (sosyal, psikolojik, ekonomik, politik, kültürel, çevresel, iletişim becerileri, etik, araştırma vb. ) temel kavramları birbirleriyle ilişkilendirip yorumlayabilmek.
  • Temel kavram ve ilkeleri sağlık ve hastalık durumlarına uygulayabilmek, klinik olguların çözümlenmesinde kullanmak.
  • Sağlığın korunmasında hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde kullanılan koruma, tanı, tedavi ve esenlendirme ilkeleri ile tedavi hedeflerini bilmek ve yorumlamak.
  • Sağlık ve hastalık durumlarını tıbbın bilimsel temellerinin bütün bileşenleri açısından çözümleyebilmek.
  • Öykü, muayene, girişimsel beceriler ve laboratuar becerileri gibi temel klinik becerileri kazanmak ve yeterli düzeyde uygulayabilmek.
  • Tıbbi uygulamalarda bireyleri bir bütün olarak (fiziksel, psikolojik, sosyal, çevresel ve kültürel boyutuyla) ele almak.
  • Tanı ve tedavi yaklaşımlarını klinik ortamda gördüğü hasta ve hastalıklar açısından değerlendirip yorumlayabilmek.
  • Karşılaştığı klinik durumla ilgili olarak uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilmek ve seçimini gerekçelendirebilmek.
  • Karar verirken tıbbi kanıtları eleştirel olarak değerlendirip, sentezleyebilmek, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözeterek tıbbi uygulamalar yapmak.
  • Verdiği tıbbi kararları eleştirel gözle ve çok yönlü olarak (sosyokültürel, ekonomik, vb.) değerlendirebilmek.
  • Yaşam boyu öğrenme felsefesini edinmiş ve sürekli kişisel mesleki gelişim için gerekli tutum ve becerileri kazanmış olmak.
  • Toplumun sağlık sorunlarını tanımlayabilmek ve sorunların nedenlerine yönelik araştırmalar planlayabilmek.
  • Hekim olarak birey ve toplum ile etkileşimin önemini kavramak ve bu düzlemde rol almak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu program İngilizce olarak eğitim vermektedir. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, müfredat modelini sistemler zemininde entegre edilmi (yatay entegre), temel ve klinik bilimlerin klinik örnekler aracılığı ile ilikilendirildiği (dikey entegre) ve bu iki modelin e ağırlıklı olarak kurgulandığı “Tamamlayıcı Program” olarak tanımlar. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim modelinde, öğrencilerin nasıl öğrendiği (SÜREÇ), öğrenilenler kadar (SONUÇ) önemlidir ve süreç, eğitimin değerlendirilmesinde bir ölçüt olarak yer alır. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi tıp eğitimi ile ilgili görevini öyle tanımlar:

• Eğitim programının temel içeriğinin ulusal ve bölgesel sağlık ihtiyaçlarına göre belirlendiği,

• Eğitim ortamları olarak öncelikle birinci basamak olmak üzere bütün hizmet basamaklarının (birinci, ikinci ve üçüncü) kullanıldığı,

• Öğrencinin kendi kendine ve yaşam boyu sürekli öğrenmesini destekleyen, • Katılımlı öğrenme yöntemleriyle yürütülen,

• Bilginin ezberlenmesine değil mesleki yeterliğe dayalı, • Hastalıkların korunmasını ve sağlığın gelitirilmesini önceleyen, 

• Temel ve klinik bilimlerin birbiriyle ilikilendirildiği,

• Tıp mesleğinin değiik alanları arasındaki dayanımaya, ibirliğine ve ekip hizmetine önem veren,

• Hasta ve yakınlarının haklarının korunduğu ve gözetildiği,

• Mezuniyet öncesi eğitimi temel eğitim olarak kurgulayan ve mezunlarını sürekli eğitime hazır kılan,

• Uluslararası olarak belirlenen standartlara uygun bir eğitim planlamak, sunmak ve değerlendirmek.

EĞİTİMDE TEMEL ALANLAR

1. Mesleki değerler, tutumlar, davranı ve etik

2. Tıbbın bilimsel temelleri

3. Klinik beceriler

4. İletişim becerileri

5. Toplum sağlığı ve sağlık sistemleri

6. Bilgi yönetimi

7. Eletirel düşünme ve araştırma


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Kayıt MADDE 5 – (1) Tıp Fakültesine 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, ilgili mevzuat ve Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinde belirtilen kurallara göre öğrenci kabul ve kaydı yapılır.

Kayıt yenileme ve katkı payı MADDE 6 – (1) Her öğrenci, öğretim yılı baında ilan edilen süre içerisinde kaydını yenilemek zorundadır. Kaydını yenilemeyen, öğrenci katkı payını ödemeyen öğrencilere Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 5 inci ve 6 ncı maddesi ve öğrenci katkı payı ile ilgili mevzuat çerçevesindeki karara göre gereken ilem yapılır. Kaydını yenilemeyen öğrenciler derslere, pratik uygulamalara, stajlara ve diğer tüm eğitim uygulamalarına giremez ve sınavlarına alınmazlar. Ayrıca bu öğrenciler öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Kimlik MADDE 7 – (1) Fakülteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye, üzerinde geçerlilik süresi belirtilmi fotoğraflı bir kimlik verilir. Kimlik kartları her yıl baında yenilenir ve eskisi geri alınır. Kimlik kartı kaybolan veya kullanılamayacak duruma gelen öğrenciler hakkında Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 7 nci maddesine göre ilem yapılır.

Yatay geçiş MADDE 8 – (1) Baka bir tıp fakültesinden fakülteye yatay geçi yaptırmak için; öğrencinin eğitim müfredatının edeğer olduğu bir fakülteden gelmesi, Đngilizce yeterlik sınavı (veya uluslararası kabul görmü sınavlarda; TOEFL veya IELTS) ile Tıbbi Đngilizce sınavını baarmı olması gerekmektedir. Bu artları sağlayan öğrenci adayları için Yükseköğretim Kurulunun “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçi Esaslarına Đlikin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO) MADDE 42 – (1) Genel ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin almış olduğu tüm ders, ders kurulu ve stajlardan alınan baarı katsayılarının kümülatif ağırlıklı not ortalamasıdır. Mezuniyet MADDE 43 – (1) Marmara Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 28 inci maddesi gereği mezuniyet için öğrencinin genel ağırlıklı not ortalamasının 2,00 olması aranır. Diplomalar MADDE 44 – (1) Tıp öğrenimini tamamlayamayanlar veya tamamlayamayacakları anlaılanlar; 18.3.1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına Dntibakları Hakkında Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda “Temel Tıp Bilimleri Önlisans Diploması” alırlar. (2) Tıp Doktorluğu için ön görülen 6 yıllık eğitimi baarı ile tamamlayanlara “Tıp Doktorluğu Diploması” verilir. (3) Mezun olan öğrencilere diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayıldığından doktora programlarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022784

Qualification Title
Medical Bachelor's Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022784


Qualification Title
Medical Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode