Yeterlilik Kodu

TR0030001652

Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Programı tamamlayan öğrenciler; ortaöğretimde kazanılan yeterlikler üzerine kurulan, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak, bunları kullanabilmek.
  • Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek.
  • Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, turizm ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek.
  • Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olup doğru ve etkili konuşabilmek, ikna gücü yüksek, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilmek, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip olmak.
  • Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilmek.
  • Turizm alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Turizm ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, hissedarları ve paydaşları eğitmek.
  • Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, alanındaki bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlamak ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale Level B1).
  • Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı (önbüro ve materyal yönetimi, bilet satış vb.) ve donanımı bilgisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak (ECDL-A European Computer Driving Licence Advanced Level).
  • Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Turizm alanı ile ilgili sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen.
  • Öz değerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcamak ve yeni bilgi ve fikirlere açık olarak, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynamak.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.) temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranmak ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal çevrenin korunma konularında yürütücü düzeyinde yeterli bilgi ve bilince sahip olmak.
  • Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Bölüm mezunları alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
  • Bölüm mezunları alanında mesleki gelişime yönelik etkinlikleri planlar.
  • Bölüm mezunları alanı ile ilgili temel değer ve ilkeleri gözetir.
  • Bölüm mezunları işletme fonksiyonlarını yürütür.
  • Bölüm mezunları disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
  • Bölüm mezunları alanlarında projeler geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 Turizm İşletmeciliği Bölümü’nün amacı; turizm işletmelerinin gereksinim duyduğu yabancı dil bilen, temel işletmecilik bilgilerine ve turizm bilgisine hâkim, yöneticiliğin gerektirdiği iletişim becerilerine, vizyona ve etik bilincine sahip, insan ilişkilerinde başarılı, teorik bilgisini kolaylıkla uygulamada kullanabilen, işletmecilik sorunlarına çözüm getirmede analitik düşünebilen, üreten ve sorgulayan bireyler yetiştirmektir. Bu doğrultuda Turizm İşletmeciliği bölümü mezunları; turizm ile ilişkili kamu kurumlarında ve özel sektör işletmelerinde yönetim kademelerinde çalışabilirler. 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001652


Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Programı tamamlayan öğrenciler; ortaöğretimde kazanılan yeterlikler üzerine kurulan, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak, bunları kullanabilmek.
  • Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek.
  • Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, turizm ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek.
  • Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olup doğru ve etkili konuşabilmek, ikna gücü yüksek, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilmek, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip olmak.
  • Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilmek.
  • Turizm alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
  • Turizm ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, hissedarları ve paydaşları eğitmek.
  • Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, alanındaki bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlamak ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale Level B1).
  • Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı (önbüro ve materyal yönetimi, bilet satış vb.) ve donanımı bilgisine sahip olmak ve bilişim teknolojilerini kullanmak (ECDL-A European Computer Driving Licence Advanced Level).
  • Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Turizm alanı ile ilgili sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen.
  • Öz değerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcamak ve yeni bilgi ve fikirlere açık olarak, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynamak.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.) temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranmak ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal çevrenin korunma konularında yürütücü düzeyinde yeterli bilgi ve bilince sahip olmak.
  • Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Bölüm mezunları alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
  • Bölüm mezunları alanında mesleki gelişime yönelik etkinlikleri planlar.
  • Bölüm mezunları alanı ile ilgili temel değer ve ilkeleri gözetir.
  • Bölüm mezunları işletme fonksiyonlarını yürütür.
  • Bölüm mezunları disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
  • Bölüm mezunları alanlarında projeler geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 Turizm İşletmeciliği Bölümü’nün amacı; turizm işletmelerinin gereksinim duyduğu yabancı dil bilen, temel işletmecilik bilgilerine ve turizm bilgisine hâkim, yöneticiliğin gerektirdiği iletişim becerilerine, vizyona ve etik bilincine sahip, insan ilişkilerinde başarılı, teorik bilgisini kolaylıkla uygulamada kullanabilen, işletmecilik sorunlarına çözüm getirmede analitik düşünebilen, üreten ve sorgulayan bireyler yetiştirmektir. Bu doğrultuda Turizm İşletmeciliği bölümü mezunları; turizm ile ilişkili kamu kurumlarında ve özel sektör işletmelerinde yönetim kademelerinde çalışabilirler. 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001652

Qualification Title
Bachelor's Diploma in Tourism Management
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Upon the completion of the programme, the students will be able to;have advanced knowledge, built upon competences gained in secondary education, with the support of textbooks containing up-to-date information, modern tools and instruments, and other types of scientific resources.
  • Evaluate tourism-related concepts, ideas and data with scientific methods, determine and analyze complex problems and topics, discuss related issues, and offer solutions based on evidence and research.
  • Inform professional and non-professional audiences about tourism-related issues, and communicate their thoughts, problems and solutions in written and oral form.
  • Communicate effectively in Turkish in written and oral form to convey their ideas and knowledge clearly to others, and have critical thinking and interpretation skills.
  • Reason the facts and issues in order to reveal strengths and weaknesses of different approaches to problem solving and evaluate the alternatives on the basis of critical thought and skills of analysis.
  • Take the responsibility and create solutions for unforeseen problems in complicated tourism problems.
  • Plan, organize and manage training programs for the stakeholders and employees under their responsibility, in order to increase their understanding and skills in tourism.
  • Have knowledge in at least one foreign language skill, its lexicology and grammar and followthe field of studyand communicate with colleagues, peers and partners (European Language Portfolio Global Scale Level B1).
  • Have relevant knowledge and skills on the information technologies used in tourism (property management systems, ticketing etc.) (ECDL-A European Computer Driving License Advanced Level).
  • Manage team-work, have leadership characteristics, and communicate with experts in other fields.
  • Have necessary knowledge on statistical and quantitative research in tourism, to be able to foresee the implications of decisions, to be competent in forecasting and have reasoning skills for analytical purposes and strategic thinking for planning.
  • Focus on continuous development on the basis of self-evaluation, and to be open-minded for new ideas, information and innovations to contribute in the development of their team and the organization.
  • Have relevant information on legal issues related to working life and the industry, and appreciate basic values and ethical issues and behave accordingly.
  • Comprehend thedesires and needs of the employees and the society, understand the socio-economic characteristics of micro-environment, and plan and manage training processes on the basis of such information.
  • Gather, resolve and interpret information about tourism management.
  • Plan activities for professional development of employees in tourism.
  • Apply core values and principles related with tourism management.
  • Perform business functions in tourism management.
  • Conduct interdisciplinary researches and studies.
  • Develop projects in the field of tourism management.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

 Tourism Management Department aims to bring up sceptical and productive individuals equipped with foreign language knowledge, basic management knowledge, general tourism knowledge, communication skills, vision and ethical concerns and also who are skillful in human relations, practical performance and analytical thinking. Graduates of Tourism Management Department have administrative level employment opportunities in both public and private sector establishments.   

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001652


Qualification Title
Bachelor's Diploma in Tourism Management

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Upon the completion of the programme, the students will be able to;have advanced knowledge, built upon competences gained in secondary education, with the support of textbooks containing up-to-date information, modern tools and instruments, and other types of scientific resources.
  • Evaluate tourism-related concepts, ideas and data with scientific methods, determine and analyze complex problems and topics, discuss related issues, and offer solutions based on evidence and research.
  • Inform professional and non-professional audiences about tourism-related issues, and communicate their thoughts, problems and solutions in written and oral form.
  • Communicate effectively in Turkish in written and oral form to convey their ideas and knowledge clearly to others, and have critical thinking and interpretation skills.
  • Reason the facts and issues in order to reveal strengths and weaknesses of different approaches to problem solving and evaluate the alternatives on the basis of critical thought and skills of analysis.
  • Take the responsibility and create solutions for unforeseen problems in complicated tourism problems.
  • Plan, organize and manage training programs for the stakeholders and employees under their responsibility, in order to increase their understanding and skills in tourism.
  • Have knowledge in at least one foreign language skill, its lexicology and grammar and followthe field of studyand communicate with colleagues, peers and partners (European Language Portfolio Global Scale Level B1).
  • Have relevant knowledge and skills on the information technologies used in tourism (property management systems, ticketing etc.) (ECDL-A European Computer Driving License Advanced Level).
  • Manage team-work, have leadership characteristics, and communicate with experts in other fields.
  • Have necessary knowledge on statistical and quantitative research in tourism, to be able to foresee the implications of decisions, to be competent in forecasting and have reasoning skills for analytical purposes and strategic thinking for planning.
  • Focus on continuous development on the basis of self-evaluation, and to be open-minded for new ideas, information and innovations to contribute in the development of their team and the organization.
  • Have relevant information on legal issues related to working life and the industry, and appreciate basic values and ethical issues and behave accordingly.
  • Comprehend thedesires and needs of the employees and the society, understand the socio-economic characteristics of micro-environment, and plan and manage training processes on the basis of such information.
  • Gather, resolve and interpret information about tourism management.
  • Plan activities for professional development of employees in tourism.
  • Apply core values and principles related with tourism management.
  • Perform business functions in tourism management.
  • Conduct interdisciplinary researches and studies.
  • Develop projects in the field of tourism management.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

 Tourism Management Department aims to bring up sceptical and productive individuals equipped with foreign language knowledge, basic management knowledge, general tourism knowledge, communication skills, vision and ethical concerns and also who are skillful in human relations, practical performance and analytical thinking. Graduates of Tourism Management Department have administrative level employment opportunities in both public and private sector establishments.   


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address