Yeterlilik Kodu | TR0030006903 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Batman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenişehir Mahallesi Batman Üniversitesi Batıraman Kampüsü 72000 Merkez Batman | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.batman.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Turizm işletmeciliği alanında analiz ve sentez yeteneğine sahip, araştırmacı kimliğini benimsemiş, uzmanlık alanında bilimsel etik kurallarını öğrenmiş, alanıyla ilgili problemleri tespit edip, alternatif çözümler üretebilen, çalışma alanını belirleyerek, alanıyla ilgili tartışılan temel sorunsalları bilen, alanıyla ilgili yapılmış bir araştırmayı farklı ve uygun bir örneklem üzerinde yineleyebilen, sağlıklı iletişim kurabilen, eksikliklerinin farkında olan ve sürekli ilerlemeyi hedefleyerek bunu gerçekleştirebilen, alanıyla ilgili akademik farkındalığa ulaşabilen, alanıyla ilgili bilişim teknolojilerinden yararlanabilen ve ilgili paket programları kullanabilen, düşüncesini anlaşılır bir kurguyla yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen öğretim elemanı/yönetici adayları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşulları bölümündeki koşullar yeterlidir. Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS) ders ve 1 seminer dersi alıp başarılı olmak, Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı yüksek lisans mezunları, turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama işletmeleri, seyahat acentaları, ulaştırma işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, yat-marina işletmeleri ve eğlence işletmeleri başta olmak üzere, hizmet sektörünün diğer alanlarında da (bankacılık, sigortacılık hastane işletmeciliği, perakende işletmeleri gibi) operasyonel ve yönetim kademelerinde çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006903
Turizm işletmeciliği alanında analiz ve sentez yeteneğine sahip, araştırmacı kimliğini benimsemiş, uzmanlık alanında bilimsel etik kurallarını öğrenmiş, alanıyla ilgili problemleri tespit edip, alternatif çözümler üretebilen, çalışma alanını belirleyerek, alanıyla ilgili tartışılan temel sorunsalları bilen, alanıyla ilgili yapılmış bir araştırmayı farklı ve uygun bir örneklem üzerinde yineleyebilen, sağlıklı iletişim kurabilen, eksikliklerinin farkında olan ve sürekli ilerlemeyi hedefleyerek bunu gerçekleştirebilen, alanıyla ilgili akademik farkındalığa ulaşabilen, alanıyla ilgili bilişim teknolojilerinden yararlanabilen ve ilgili paket programları kullanabilen, düşüncesini anlaşılır bir kurguyla yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen öğretim elemanı/yönetici adayları yetiştirmektir.
- Yönetim biliminde ortaya çıkan yeni yaklaşımların turizm sektörü uygulama pratiklerini ve sonuçlarını açıklar.
- Turizm işletmelerinde finansal yönetimin amaçlarını, örgüt için önemini, fonksiyonlarını ve özel finansal sorunların çözüm yollarını açıklar.
- Turizm işletmelerinin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, müşteri ilişkileri, işletme yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir.
- Turizm işletmelerinde yönetim muhasebesine ilişkin temel kavramları, maliyet analizini, bütçeleme, fiyatlama ve maliyet kontrolünü yapar.
- Turizm işletmelerinde pazarlamaya dair temel kavramları, süreçleri, tarafları, pazarlama araştırması özelinde veri toplama tekniklerini, analiz eder.
- Turizmde liderlik ve yönetim pratiklerini ve bunların etkilerini belirler.
- Turizm işletmelerinde örgütsel davranış yapısını, süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
- Turizm işletmelerinde gereksinilen insan kaynaklarının niteliğini ve insan kaynakları arasındaki etkileşimi belirler.
- Turizmin sosyal, kültürel ve çevresel etkileşimlerini analiz eder.
- Turizm işletmeciliği ve ilgili alanlardaki temel süreli yayınları takip eder.
- En az bir yabancı dili uluslararası yayınları takip edebilecek düzeyde kullanabilir.
Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı yüksek lisans mezunları, turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama işletmeleri, seyahat acentaları, ulaştırma işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, yat-marina işletmeleri ve eğlence işletmeleri başta olmak üzere, hizmet sektörünün diğer alanlarında da (bankacılık, sigortacılık hastane işletmeciliği, perakende işletmeleri gibi) operasyonel ve yönetim kademelerinde çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006903 | |
Qualification Title | Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Masters Degree | |
Awarding Body | Batman University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To explain the new approaches in management field an its applications and outcomes in tourism sector.To explain the aims of financial management, its functions, importance for an organization, and create solution for specific financial problems.To have detailed knowledge on internal and external environmental factors of tourism enterprises, service procedures and operations, customer relations, business management, policies and strategies.To explain the major concepts in management accounting, cost analyses, budgeting, pricing and cost control issues.To analyze the main concepts and issues regarding marketing, marketing processes, related parties, and within the scope of conducting marketing research, utilize data gathering and analysis and interpretation in tourism organizations.To determine leadership and management practices and their effects in tourism.To explain the organizational behavior structures, procedures and outcomes in tourism businesses.To determine the notions of demanded human resources and interaction between human resources in the field.To analyze social, cultural and environmental interactions of tourism.To follow up major publications in tourism management field.To use at least one foreign language to follow up international publications. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The forms of assessment and evaluation processes for each course are pre-determined by the relevant regulations of the Institute and “Batman University Post-Graduate Regulations”.See Graduate Requirements section above. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates applying to an MA programme should; 1) have graduate diplomas from related disciplines,2) have required scores from the related parts of ALES (Academic Staff and Graduate Study Education Exam),3) be successful in the examination administered by the department. | |
Conditions for Success | See Graduate Requirements section above.1) Attend courses of the Department or related departments with minimum 21 credits (60 ECTS) and give at least one seminar, and pass them,2) Defend the written thesis (60 ECTS) on related areas of research before a jury of experts. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can work on operational and managerial levels in businesses operating in the tourism industry such as hotels, travel agencies, transportation companies, food and beverage companies, yacht-marina companies, and entertainment businesses. They can also plan their career in the other areas of the service sectors such as banking, insurance, hospital management, retail businesses. Also they can work in relevant departments of the universities or in vocational schools as nstructors if they fulfill the requirements. However, graduates who wish to continue their academic career can apply to doctoral programs if they fulfill the requirements. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006903
To explain the new approaches in management field an its applications and outcomes in tourism sector.To explain the aims of financial management, its functions, importance for an organization, and create solution for specific financial problems.To have detailed knowledge on internal and external environmental factors of tourism enterprises, service procedures and operations, customer relations, business management, policies and strategies.To explain the major concepts in management accounting, cost analyses, budgeting, pricing and cost control issues.To analyze the main concepts and issues regarding marketing, marketing processes, related parties, and within the scope of conducting marketing research, utilize data gathering and analysis and interpretation in tourism organizations.To determine leadership and management practices and their effects in tourism.To explain the organizational behavior structures, procedures and outcomes in tourism businesses.To determine the notions of demanded human resources and interaction between human resources in the field.To analyze social, cultural and environmental interactions of tourism.To follow up major publications in tourism management field.To use at least one foreign language to follow up international publications.
The forms of assessment and evaluation processes for each course are pre-determined by the relevant regulations of the Institute and “Batman University Post-Graduate Regulations”.See Graduate Requirements section above.
The candidates applying to an MA programme should; 1) have graduate diplomas from related disciplines,2) have required scores from the related parts of ALES (Academic Staff and Graduate Study Education Exam),3) be successful in the examination administered by the department.
Graduates of this program can work on operational and managerial levels in businesses operating in the tourism industry such as hotels, travel agencies, transportation companies, food and beverage companies, yacht-marina companies, and entertainment businesses. They can also plan their career in the other areas of the service sectors such as banking, insurance, hospital management, retail businesses. Also they can work in relevant departments of the universities or in vocational schools as nstructors if they fulfill the requirements. However, graduates who wish to continue their academic career can apply to doctoral programs if they fulfill the requirements.
Qualification is continuous