Yeterlilik Kodu

TR0030013848

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi Lisans Programı'nın hedefi, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bütün nitelikleri bilgi, beceri ve karakter bakımından taşıyan; ülkesine, milletine, insani ve ahlaki değerlere kıymet veren, Türkçe Eğitimi alanındaki kazanımlarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yetkin, kendini geliştirmeyi alışkanlık hâline getirmiş, kültürlü ve toplumsal sorunlara duyarlı Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda bulunan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öncelikle devlet ortaokullarında, özel okul ve dershanelerde Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca yurt dışında ülkemizin, Türk dilinin ve Türk kültürünün tanıtılması, yayılması amacıyla faaliyet gösteren devlet kurumu olan Yunus Emre Enstitüsünde okutman, eğitim koordinatörü, kültür-sanat koordinatörü, uzman yardımcısı, uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.  

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013848


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi Lisans Programı'nın hedefi, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bütün nitelikleri bilgi, beceri ve karakter bakımından taşıyan; ülkesine, milletine, insani ve ahlaki değerlere kıymet veren, Türkçe Eğitimi alanındaki kazanımlarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yetkin, kendini geliştirmeyi alışkanlık hâline getirmiş, kültürlü ve toplumsal sorunlara duyarlı Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda bulunan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öncelikle devlet ortaokullarında, özel okul ve dershanelerde Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca yurt dışında ülkemizin, Türk dilinin ve Türk kültürünün tanıtılması, yayılması amacıyla faaliyet gösteren devlet kurumu olan Yunus Emre Enstitüsünde okutman, eğitim koordinatörü, kültür-sanat koordinatörü, uzman yardımcısı, uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.  


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013848

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types.

To have know academically Literature knowledge and theories, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature.

  • To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions.
  • To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing.
  • To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition.
  • To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs.
  • To be able to use Turkish education’s knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker.
  • To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education.
  • In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.
  • To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level.
  • To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computer’s hardware and software, at the required level of Turkish education.
  • To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities
Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation for each module have been defined at module teaching plans.

Quality Assurance-
Access Requirements

To apply for Turkish Language Education Undergraduate Program, applicants must have a high school diploma and get enough points at LYS(Placement Examination for Universities).

Conditions for SuccessTo graduate and get diploma from Turkish Language Education Undergraduate Program , students must complete all modules successfully and have at least 2.00(/4.00) grade point average.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Turkish Language Education Undergraduate Program are assigned as teachers if they get enough points from KPSS(The Public Personnel Selection Examination). Also they can work as teachers at private schools and other training providers. In addition to these they can be academicians if they lay down conditions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013848


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types.

To have know academically Literature knowledge and theories, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature.

  • To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions.
  • To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing.
  • To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition.
  • To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs.
  • To be able to use Turkish education’s knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker.
  • To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education.
  • In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.
  • To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level.
  • To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computer’s hardware and software, at the required level of Turkish education.
  • To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation for each module have been defined at module teaching plans.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To apply for Turkish Language Education Undergraduate Program, applicants must have a high school diploma and get enough points at LYS(Placement Examination for Universities).


Conditions for Success
To graduate and get diploma from Turkish Language Education Undergraduate Program , students must complete all modules successfully and have at least 2.00(/4.00) grade point average.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Turkish Language Education Undergraduate Program are assigned as teachers if they get enough points from KPSS(The Public Personnel Selection Examination). Also they can work as teachers at private schools and other training providers. In addition to these they can be academicians if they lay down conditions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address