Yeterlilik Kodu | TR0030013848 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Türkçe Eğitimi Lisans Programı'nın hedefi, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bütün nitelikleri bilgi, beceri ve karakter bakımından taşıyan; ülkesine, milletine, insani ve ahlaki değerlere kıymet veren, Türkçe Eğitimi alanındaki kazanımlarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yetkin, kendini geliştirmeyi alışkanlık hâline getirmiş, kültürlü ve toplumsal sorunlara duyarlı Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programda bulunan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öncelikle devlet ortaokullarında, özel okul ve dershanelerde Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca yurt dışında ülkemizin, Türk dilinin ve Türk kültürünün tanıtılması, yayılması amacıyla faaliyet gösteren devlet kurumu olan Yunus Emre Enstitüsünde okutman, eğitim koordinatörü, kültür-sanat koordinatörü, uzman yardımcısı, uzman olarak istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013848
Türkçe Eğitimi Lisans Programı'nın hedefi, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bütün nitelikleri bilgi, beceri ve karakter bakımından taşıyan; ülkesine, milletine, insani ve ahlaki değerlere kıymet veren, Türkçe Eğitimi alanındaki kazanımlarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yetkin, kendini geliştirmeyi alışkanlık hâline getirmiş, kültürlü ve toplumsal sorunlara duyarlı Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.
- Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
- Edebiyat bilgi ve kuramları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
- Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
- Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
- Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
- Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Öncelikle devlet ortaokullarında, özel okul ve dershanelerde Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Ayrıca yurt dışında ülkemizin, Türk dilinin ve Türk kültürünün tanıtılması, yayılması amacıyla faaliyet gösteren devlet kurumu olan Yunus Emre Enstitüsünde okutman, eğitim koordinatörü, kültür-sanat koordinatörü, uzman yardımcısı, uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013848 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types. To have know academically Literature knowledge and theories, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature.
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation for each module have been defined at module teaching plans. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To apply for Turkish Language Education Undergraduate Program, applicants must have a high school diploma and get enough points at LYS(Placement Examination for Universities). | |
Conditions for Success | To graduate and get diploma from Turkish Language Education Undergraduate Program , students must complete all modules successfully and have at least 2.00(/4.00) grade point average. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Turkish Language Education Undergraduate Program are assigned as teachers if they get enough points from KPSS(The Public Personnel Selection Examination). Also they can work as teachers at private schools and other training providers. In addition to these they can be academicians if they lay down conditions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013848
To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types.
To have know academically Literature knowledge and theories, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature.
- To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions.
- To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing.
- To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition.
- To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs.
- To be able to use Turkish education’s knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker.
- To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education.
- In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.
- To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level.
- To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computer’s hardware and software, at the required level of Turkish education.
- To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities
Measurement and evaluation for each module have been defined at module teaching plans.
To apply for Turkish Language Education Undergraduate Program, applicants must have a high school diploma and get enough points at LYS(Placement Examination for Universities).
Graduates of the Turkish Language Education Undergraduate Program are assigned as teachers if they get enough points from KPSS(The Public Personnel Selection Examination). Also they can work as teachers at private schools and other training providers. In addition to these they can be academicians if they lay down conditions.
The document is valid continuously.