Yeterlilik Kodu | TR0030018776 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Finans Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çatalan Cd., 01250 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.atu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlara ilişkin değerlendirme Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde ayrıntılı olarak açıklanmıştır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının web sayfasından ulaşılabilir. Üniversiteye giriş sınavı, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye ÖSYMnin web sayfasından ulaşılabilir. Sınav sistemi “Yükseköğretim Kurumları Sınavı ” (YKS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. “Yükseköğretim Kurumları Sınavı”, orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Bu sınavdan yeterli puan alan öğrenciler, üniversiteye girmeye hak kazanırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.Uluslararası Ticaret ve Finans lisans programından mezun olma şartları, Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği nde belirtilen kurallara göre düzenlenmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler,dış ticaret uzmanı veya Uluslararası finans uzmanı olabilirler.Ayrıca, multi-country (çok uluslu) şirketlerde çalışabilirler.Şirketlerin sınırlı kaynakları verimli kullanmaları ve değerlendirmeleri konusunda bulunan açığı küresel ekonomiye hakim olan Uluslararası Ticaret ve Finans bölümü mezunları dolduracaktır. Şirketlerin Dış Ticaret, Finans, Kaynak Değerlendirme ve ilgili başka birçok bölümünde görev alabilecekleri gibi öz gelişmişliklerine göre yönetici konumunda olmaları da söz konusudur. Bununla beraber, danışmanlık hizmetleri de verebilirler. Tek bir şirkete sürekli olarak danışmanlık hizmeti verebilecekleri gibi bir danışmanlık şirketinin çatısı altında çalışmayı seçerek kendi alanlarında birçok şirketle çalışma imkanı da yakalayabilirler. Buradan edinecekleri tecrübeyle farklı alanlara yönelmeleri çok daha kolay olacağı gibi geniş bir çalışma geçmişine ve tanınmışlığa da ulaşmalarının yolu da açılmış olacaktır.Bunlara ek olarak, akademik bir kariyer hedefleyip orada yoluna devam etmeyi ve uzmanlaşmayı da amaçlayabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018776
Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
- Uluslararası Ticaret, finans ve işletmecilikle ilgili temel kavramları anlar ve aralarındaki ilişkileri açıklar.
- İşletme yönetiminin temel fonksiyonlarını kavrar ve açıklar.
- Uluslararası ticaretin tarihsel gelişimi, kavramları, modelleri ve kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
- İşletme finansı, sermaye bütçelemesi, portföy yönetimi, finansal piyasalar, ticaretin finansmanı ve bunların uluslararası uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
- Uluslararası Ticaretin farklı alanlarında ortaya çıkan sorunların çözümünde kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer.
- Uluslararası ticaret ve finansmana ait istatiksel verilere ulaşır ve bunların istatistiksel ve ekonometrik analizini yapar.
- Uluslararası sermaye hareketlerinin doğasını anlar ve ulusal makro ekonomik politikaların rolünü analiz edebilir.
- Alanındaki bilgileri izleyip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
- İş ortamının gerektirdiği davranışları sergiler, yönetim becerilerine, liderlik özelliklerine ve öz güvene sahip olur.
- Farklı disiplinlerden yararlanır, girişimci, yenilikçi ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
- Fiziki ve beşeri sermayeyi yönetir.
Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlara ilişkin değerlendirme Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde ayrıntılı olarak açıklanmıştır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının web sayfasından ulaşılabilir. Üniversiteye giriş sınavı, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye ÖSYMnin web sayfasından ulaşılabilir. Sınav sistemi “Yükseköğretim Kurumları Sınavı ” (YKS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. “Yükseköğretim Kurumları Sınavı”, orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Bu sınavdan yeterli puan alan öğrenciler, üniversiteye girmeye hak kazanırlar.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler,dış ticaret uzmanı veya Uluslararası finans uzmanı olabilirler.Ayrıca, multi-country (çok uluslu) şirketlerde çalışabilirler.Şirketlerin sınırlı kaynakları verimli kullanmaları ve değerlendirmeleri konusunda bulunan açığı küresel ekonomiye hakim olan Uluslararası Ticaret ve Finans bölümü mezunları dolduracaktır. Şirketlerin Dış Ticaret, Finans, Kaynak Değerlendirme ve ilgili başka birçok bölümünde görev alabilecekleri gibi öz gelişmişliklerine göre yönetici konumunda olmaları da söz konusudur. Bununla beraber, danışmanlık hizmetleri de verebilirler. Tek bir şirkete sürekli olarak danışmanlık hizmeti verebilecekleri gibi bir danışmanlık şirketinin çatısı altında çalışmayı seçerek kendi alanlarında birçok şirketle çalışma imkanı da yakalayabilirler. Buradan edinecekleri tecrübeyle farklı alanlara yönelmeleri çok daha kolay olacağı gibi geniş bir çalışma geçmişine ve tanınmışlığa da ulaşmalarının yolu da açılmış olacaktır.Bunlara ek olarak, akademik bir kariyer hedefleyip orada yoluna devam etmeyi ve uzmanlaşmayı da amaçlayabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018776 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in International Trade and Finance | |
Awarding Body | Adana Science and Technology University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | One mid-term and one final exam are carried out for courses of one semester. Evaluation regarding the exams is elaborately explained in “Regulations for Associate and Undergraduate Degree Education and Exams of Adana Science and Technology University”.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students admission, examination and evaluation procedures are carried out according to the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Council issued based on this law.Admission procedures at Adana Science and Technology University are carried out by the Registrars Office and information on regulations and guidelines can be found on the website of the Registrars Office.The university entrance examination is carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found on the web site of ÖSYM.The examination system is a joint and a single examination called Higher Education Institutions Examination (YKS).Examination of Higher Education Institutions is a test which will be applied to those who successfully complete secondary education and who wish to study higher education and to measure the adequacy for transition to higher education.Students who get enough points from this exam are eligible to enter the university. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).Rules and procedures for earning the bachelors degree in International Trade and Finance are explained in Regulations for Undergraduate Education and Examination at Adana Science and Technology University . | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this department may be foreign trade experts or international financial experts. Moreover, they can work in multi-country companies. Companies can take part in Foreign Trade, Finance, Resource Evaluation and many other related departments as well as being managers according to their self-development. They may also provide consulting services. As well as providing consultancy services to a single company, they can work under the umbrella of a consultancy company and work with many companies in their fields. With the experience they will acquire, it will be much easier for them to turn to different areas as well as to reach a wide range of work history and recognition.In addition to these, they can aim to pursue an academic career. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018776
ISCO:08
ISCO:08
- Understands the fundamental concepts related to international trade, finance and business administration and explains the interrelations between them.Understands and explains the basic functions of business management.
- Knows the historical development, concepts, models and theories of international trade.
- Knows corporate finance, capital budgeting, portfolio management, financial markets, trade financing and the international applications of these fields.
- Chooses appropriate tecniques to solve the problems that may occur in the different fields of international trade.
- Reaches the statistical data about the international trade and finance, and analyses them statistically and econometrically.
- Understands the nature of international capital movements and analyzes the role of national macroeconomic policies.
- Knows enough knowledge on relevant languages in order to follow the literature and communicate with colleagues.
- Exhibits appropriate behaviors in business environment, has management and leadership skills, and self confidence.
- Utilizes different disciplines, is sociable and open to the life-long-learning.
- Manages physical and human capital.
One mid-term and one final exam are carried out for courses of one semester. Evaluation regarding the exams is elaborately explained in “Regulations for Associate and Undergraduate Degree Education and Exams of Adana Science and Technology University”.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Students admission, examination and evaluation procedures are carried out according to the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Council issued based on this law.Admission procedures at Adana Science and Technology University are carried out by the Registrars Office and information on regulations and guidelines can be found on the website of the Registrars Office.The university entrance examination is carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found on the web site of ÖSYM.The examination system is a joint and a single examination called Higher Education Institutions Examination (YKS).Examination of Higher Education Institutions is a test which will be applied to those who successfully complete secondary education and who wish to study higher education and to measure the adequacy for transition to higher education.Students who get enough points from this exam are eligible to enter the university.
Graduates of this department may be foreign trade experts or international financial experts. Moreover, they can work in multi-country companies. Companies can take part in Foreign Trade, Finance, Resource Evaluation and many other related departments as well as being managers according to their self-development. They may also provide consulting services. As well as providing consultancy services to a single company, they can work under the umbrella of a consultancy company and work with many companies in their fields. With the experience they will acquire, it will be much easier for them to turn to different areas as well as to reach a wide range of work history and recognition.In addition to these, they can aim to pursue an academic career.
Qualification is continuous