Yeterlilik Kodu

TR0030001780

Yeterlilik Adı
Uzaktan Eğitim Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yönetim, iletişim ve öğrenme kuramlarını uzaktan eğitim boyutunda tartışır.
  • Uzaktan eğitim tasarım ve uygulamarının güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
  • Uzaktan eğitimde yönetim, iletişim, öğrenme ve teknoloji alanlarında görev alan kurum ve çalışanların rollerine ilişkin kendi tanımlarını geliştirir.
  • Uzaktan eğitimde çok kültürlülük hakkında tartışır.
  • Uzaktan eğitimde içeriğe ilişkin yeni yapı ve tartışmaları geliştirir.
  • Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulama alanları hakkında farklı anlayışlar geliştirir.
  • Farklı iletişim araçlarını kullanarak uzaktan eğitim ortamlarını tasarlar.
  • Bir uzaktan eğitim projesinde diğer disiplinlerden gelen uzmanlarla çalışır.
  • Uzaktan eğitim alanında yeni teknolojileri kullanarak çok kültürlü öğrenenler için etkileşimli iletişim ortamlarını tasarlar.
  • Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin kaynak taraması üzerine tartışır.
  • Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin uluslararası yayın ve sunum yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında araştırma desenleme, yürütme ve raporlama yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında etkin olarak örgüt, iş ve kaynak yönetiminde sorumluluk alır.
  • Uzaktan eğitimin bugünü ve geleceğine ilişkin yorum yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında farklı teknolojileri kullanmada eleştirel düşünce yetkinliğine sahip olur.
  • Uzaktan eğitime ilişkin kendi öğrenmeleri üzerine uzmanlar, paydaşlar ve akranıyla tartışır.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin bir projeyi yönetme sürecine katılır.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin uygulama yaptığında farklı öğrenme ve iletişim kuramlarını birlikte uygular.
  • Uzaktan eğitimde, birey ve kurumun gereksinimlerini dikkate alarak, farklı tasarım ve uygulama modellerini geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanında politika oluşturma sürecinde tartışmalara katılır.
  • Uzaktan eğitim alanında iletişim okur-yazarlığı bağlamında içerikleri değerlendirir.
  • Uzaktan eğitimde farklı kültürler ve alt kültürlerle saygı çerçevesinde iletişim kurar.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin görüşlerini bilimsel olarak çok uluslu ortamlarda tartışır.
  • Uzaktan eğitim alanında uygulama yaptığında toplumsal, kültürel ve bilimsel değerlere ilişkin yeni etik kodlar geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin, paydaşların da görüş açılarını içine alacak biçimde, vizyon ve misyon geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanında müşteri ve kaynak sağlayıcılarla ortak çalışır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uzaktan eğitim alanından mezun olan yüksek lisans öğrencileri, konuya ilişkin çalışma yapan üniversiteler, devlet kurumları ve özel şirketlerde uzaktan öğrenme ve iletişim ortam tasarımcısı, uzmanı, araştırmacısı ve geliştirmecisi olarak görev alabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001780


Yeterlilik Adı
Uzaktan Eğitim Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yönetim, iletişim ve öğrenme kuramlarını uzaktan eğitim boyutunda tartışır.
  • Uzaktan eğitim tasarım ve uygulamarının güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
  • Uzaktan eğitimde yönetim, iletişim, öğrenme ve teknoloji alanlarında görev alan kurum ve çalışanların rollerine ilişkin kendi tanımlarını geliştirir.
  • Uzaktan eğitimde çok kültürlülük hakkında tartışır.
  • Uzaktan eğitimde içeriğe ilişkin yeni yapı ve tartışmaları geliştirir.
  • Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulama alanları hakkında farklı anlayışlar geliştirir.
  • Farklı iletişim araçlarını kullanarak uzaktan eğitim ortamlarını tasarlar.
  • Bir uzaktan eğitim projesinde diğer disiplinlerden gelen uzmanlarla çalışır.
  • Uzaktan eğitim alanında yeni teknolojileri kullanarak çok kültürlü öğrenenler için etkileşimli iletişim ortamlarını tasarlar.
  • Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin kaynak taraması üzerine tartışır.
  • Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin uluslararası yayın ve sunum yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında araştırma desenleme, yürütme ve raporlama yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında etkin olarak örgüt, iş ve kaynak yönetiminde sorumluluk alır.
  • Uzaktan eğitimin bugünü ve geleceğine ilişkin yorum yapar.
  • Uzaktan eğitim alanında farklı teknolojileri kullanmada eleştirel düşünce yetkinliğine sahip olur.
  • Uzaktan eğitime ilişkin kendi öğrenmeleri üzerine uzmanlar, paydaşlar ve akranıyla tartışır.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin bir projeyi yönetme sürecine katılır.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin uygulama yaptığında farklı öğrenme ve iletişim kuramlarını birlikte uygular.
  • Uzaktan eğitimde, birey ve kurumun gereksinimlerini dikkate alarak, farklı tasarım ve uygulama modellerini geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanında politika oluşturma sürecinde tartışmalara katılır.
  • Uzaktan eğitim alanında iletişim okur-yazarlığı bağlamında içerikleri değerlendirir.
  • Uzaktan eğitimde farklı kültürler ve alt kültürlerle saygı çerçevesinde iletişim kurar.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin görüşlerini bilimsel olarak çok uluslu ortamlarda tartışır.
  • Uzaktan eğitim alanında uygulama yaptığında toplumsal, kültürel ve bilimsel değerlere ilişkin yeni etik kodlar geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanına ilişkin, paydaşların da görüş açılarını içine alacak biçimde, vizyon ve misyon geliştirir.
  • Uzaktan eğitim alanında müşteri ve kaynak sağlayıcılarla ortak çalışır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uzaktan eğitim alanından mezun olan yüksek lisans öğrencileri, konuya ilişkin çalışma yapan üniversiteler, devlet kurumları ve özel şirketlerde uzaktan öğrenme ve iletişim ortam tasarımcısı, uzmanı, araştırmacısı ve geliştirmecisi olarak görev alabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001780

Qualification Title
Doctoral Diploma in Distance Education
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Discuss theories of management, communication, and learning.
  • Identify strenghts and limitations of design and implementation.
  • Develop their own definitons on the roles of people and institutions in the management, communication, learning and technology areas of distance education.
  • Discuss multicultural issues in distance education.
  • Develop new discussions and structures in distance education.
  • Develop understandings on distance education technologies and their use.
  • Design distance learning environments using various communication tools.
  • Work with experts from other areas in a distance education project.
  • Design interactive communication environments for multicultural learners via new communication teachnologies.
  • Do literature review in distance education, using at least one foreign language.
  • Make a presentation and publish a study related with distance education, using at least one foreign langauage.
  • Design and conduct reaserch, and write a research report in distance education.
  • Take active responsibility on managing resources, organizations and works in distance education.
  • Make interpretations on the present situation and future of distance education.
  • Have critical thinking skills required to use diferent technologies in distance education.
  • Discuss with experts, stakeholders and peers on their own learnings in distance education.
  • Take part in the management process of a project in distance education.
  • Make use of different learning and communication theories together when conducting research in distance education.
  • Develop different design and application models based on individual and institutional needs in distance education.
  • Join discussions related with the process of establishing a policy in distance education.
  • Evaluate contents related with media literacy in distance education.
  • Communicate with others, showing respect to diverse cultures and sub-cultures.
  • Discuss their ideas on distance education in international scientific environments.
  • Develop new ethical codes on social, cultural and scientific values when conducting research in distance education.
  • Develop vision and mission related with distance education, considering the viewpoints of stakeholders.
  • Work with resource providers and clients in distance education.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the PhD programme in distance education can work as distance learning and communication environment experts, designers, researchers and developers in state and private universities, public institutions and private companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001780


Qualification Title
Doctoral Diploma in Distance Education

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Discuss theories of management, communication, and learning.
  • Identify strenghts and limitations of design and implementation.
  • Develop their own definitons on the roles of people and institutions in the management, communication, learning and technology areas of distance education.
  • Discuss multicultural issues in distance education.
  • Develop new discussions and structures in distance education.
  • Develop understandings on distance education technologies and their use.
  • Design distance learning environments using various communication tools.
  • Work with experts from other areas in a distance education project.
  • Design interactive communication environments for multicultural learners via new communication teachnologies.
  • Do literature review in distance education, using at least one foreign language.
  • Make a presentation and publish a study related with distance education, using at least one foreign langauage.
  • Design and conduct reaserch, and write a research report in distance education.
  • Take active responsibility on managing resources, organizations and works in distance education.
  • Make interpretations on the present situation and future of distance education.
  • Have critical thinking skills required to use diferent technologies in distance education.
  • Discuss with experts, stakeholders and peers on their own learnings in distance education.
  • Take part in the management process of a project in distance education.
  • Make use of different learning and communication theories together when conducting research in distance education.
  • Develop different design and application models based on individual and institutional needs in distance education.
  • Join discussions related with the process of establishing a policy in distance education.
  • Evaluate contents related with media literacy in distance education.
  • Communicate with others, showing respect to diverse cultures and sub-cultures.
  • Discuss their ideas on distance education in international scientific environments.
  • Develop new ethical codes on social, cultural and scientific values when conducting research in distance education.
  • Develop vision and mission related with distance education, considering the viewpoints of stakeholders.
  • Work with resource providers and clients in distance education.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the PhD programme in distance education can work as distance learning and communication environment experts, designers, researchers and developers in state and private universities, public institutions and private companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address