Yeterlilik Kodu | TR0030001779 | |
Yeterlilik Adı | Uzaktan Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler, akademik kariyerlerine devam edebilir ve/ veya medya kuruluşlarında ve sinema sektöründe çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001779
ISCO: 08
ISCO: 08
- Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Uzaktan eğitimde yönetim, iletişim, öğrenme ve teknoloji alanlarına ilişkin farklı kaynaklardan bilgiye ulaşır.
- Uzaktan eğitimde görev alan kurum ve çalışanlara ilişkin rolleri tanır.
- Uzaktan eğitimde kültürel farklılık ve alt kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olur.
- Uzaktan eğitim teknolojilerini amaçlarına uygun bir şekilde kullanır.
- Uzaktan eğitimde farklı iletişim araçlarını kullanır.
- Uzaktan eğitimde yer alan farklı sanal topluluklara ve haber gruplarına üye olur.
- Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin kaynak taraması yapar.
- Uzaktan eğitimde en az bir yabancı dilde alana ilişkin yayın ve sunum yapar.
- Uzaktan eğitim alanına ilişkin yayın haklarının farkında olur.
- Uzaktan eğitim alanında kullanılan farklı iletişim ve öğrenme stratejileri konusunda görüş bildirme ve tartışır.
- Uzaktan eğitim alanında bir dersin yürütülmesinde katılımcı olarak sorumluluk alır.
- Proje bağlamında karşılaştığı bir soruna ilişkin çözümleri fark etme, çözüm önerisi geliştirme ve sorumluluk alır.
- Uzaktan eğitime ilişkin bilgi ve anlayışını geliştirmede işbirlikli etkinliklere katılır.
- Uzaktan eğitime ilişkin terminoloji tanımlar.
- Uzaktan eğitim ders tasarım sürecini anlar.
- Uzaktan eğitim alanında kullanılan eşzamanlı ve eşzamansız iletişim teknolojileri aracılığıyla farklı kültürlerle iletişim kurar.
- Uzaktan eğitim alanında iletişim ve teknoloji okur-yazarlığı konusunda etkinliklerde bulunur.
- Uzaktan eğitim alanında farklı kurumların modellerini eleştirel olarak inceler.
- Üye olunan farklı sanal topluluklar ve haber gruplarında etkin olur.
- Uzaktan eğitim alanına ilişkin farlı araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Uzaktan eğitim alanında uygulama yaptığında toplumsal, kültürel ve bilimsel etik değerlere sahip olur ve olunmasını sağlar.
- Uzaktan eğitim alanına ilişkin farklı bilim alanlarını işe koşar.
- Uzaktan eğitim alanına ilişkin bilimsel görüşlerinin paylaşıldığı ulusal ve uluslararası ortamlara katılır.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Programdan mezun olan öğrenciler, akademik kariyerlerine devam edebilir ve/ veya medya kuruluşlarında ve sinema sektöründe çalışabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001779 | |
Qualification Title | Master's Diploma with Thesis in Distance Education | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the program, may continue academic careers and / or work in media organizations and movie industry. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001779
ISCO: 08
ISCO: 08
- Obtains knowledge of the theories related to distance education.
- Accesses information related to management, communication, learning and technology in distant education by using various resources.
- Recognizes the roles of the staff members and institutions in distant education.
- Acquires knowledge about cultural diversity and its sub-concepts in distance education.
- Uses distant education technologies properly.
- Use different communication tools in distance education.
- Comprehendthe importanceofdifferent virtual groups and news groups in distance education.
- Doa literature review on any topic or field of interest in at least one foreign language.
- Have submittedat least one article and made a presentation in distance education.
- Aware ofcopy right issues in distance education.
- Express an opinion and discuss about different communication and learning strategies.
- Undertake responsibilities in implementing a course in distance education.
- Take responsibility, develop a solution and be aware of solutions related to the problems in a project context.
- Attend activities to improve their understandings and insights in distance education.
- Define the distance education terminology.
- Understand the course design process in distance education.
- Communicate with different cultures via asynchornous and synchronous communication technologies.
- Attend activities related to media literacy in distance education.
- Analyze distance education models of different institutions critically.
- Participate activelyin different subscribed virtual groups and news groups.
- Have information about different research methods in distance education.
- Have societal, cultural and scientific ethics and help others to become ethical when doing practices in distance education.
- Employservice different discipline areas in distance education.
- Attend national and international environments to share scientifc ideas in distance education.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Students who graduate from the program, may continue academic careers and / or work in media organizations and movie industry.
Qualification is valid indefinetely.