Yeterlilik Kodu | TR0030222421 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Veri Bilimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kütüphane, bilgi ve arşiv çalışmaları | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 90 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 1 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Dünyadaki ve ülkemizdeki veri temelli hareket alanlarındaki darboğazı gidermeye yönelik uzmanlar yetiştirmektir. Program teknik kısımlarda aşağıdaki alanlarda ardışık düzen (pipeline) oluşturabilecek, matematik ve kodlama kısmına hakim, teorisyen, geliştirici ve uyarlayıcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Program teknik olmayan kısımlarda aşağıdaki alanlarda, süreç-sonuç ve uzak sonuçları okuyabilecek, teorik bir ardışık düzen (pipeline) oluşturabilecek, elde edilen sonuçların sosyal-kültürel-işletme bazlı sonuçlarını okuyabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik 1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. 2) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Lisans mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 veya eşdeğeri olması gerekir. Belirlenen lisans not ortalamasının alt sınırı İstinye Üniversitesi Senatosu kararı ile yükseltilebilir. - Adayların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı'ndan (ALES, EA, SAY ya da SÖZ) en az 55 puana sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans programına başvuruda bulunabilmek için belirlenen ALES puanının alt sınırı İstinye Üniversitesi Senatosu kararı ile yükseltilebilir. -Adayların programa başvurma süreçlerinde bir referans mektubu ve adayın bu alana özgü bilimsel merakını ortaya koyan görüşlerini ve/veya bir araştırma sorusu ve soruya yönelik teorik ve/veya pratik olarak çözüm yolu, yol haritası veya model önerisini içeren bir niyet mektubu sunmaları gerekmektedir. - Veri Bilimi Tezli Yüksek Lisans Programı’nın yapacağı mülakat ve seçme sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Adayın bilim aşamasından başarılı sayılabilmesi için; ALES puanının %50'si ile lisans başarı notunun %10’u, dil puanının %20’si ve bilim mülakat sınavından alınan notun %20'sinin toplamının en az 55 olması gerekir. Ayrıca adayın, bilim mülakat sınavından en az 60 puan almış olması gerekir. Bilim mülakat sınavından 60’tan daha düşük not alanların başarı notları hesaplanmaz. Başarı notunun hesaplanmasında 0,5 ve daha yukarı kesirler bir üst nota tamamlanır. Bu hesaplamalar sonrasında 55 puan veya daha yüksek puana sahip olan adaylar, aldıkları puanlara göre sıralanarak yüksek lisans programlarında ilan edilen kontenjanlar dâhilinde sınavın bilim aşamasından başarılı kabul edilir. İlgili kurulun uygun görmesi halinde aday, programa başlamadan önce bilimsel hazırlık sürecine dahil edilebilir. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlık süresi hariç en az iki, en fazla üç yarıyıldır. Programlarında öngörülen kredili ve kredisiz dersleri ve dönem projesi dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanırlar. Bu doğrultuda; (1) Tezsiz yüksek lisans programından mezun olabilmek için mezuniyet yükümlülükleri kapsamında belirtilen tüm dersleri, dönem projesini ve toplam AKTS kredisini başarıyla tamamlamak gerekir. (2) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu Enstitü anabilim dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. (3) Dönem projesi raporunun danışman tarafından onaylanmış hali, akademik takvime göre eksik notların tamamlanması için son tarihe kadar anabilim dalı başkanı onayıyla Enstitüye teslim edilir. (4) Tezsiz yüksek lisans programına devam edenler, tezli yüksek lisans programı için belirlenmiş olan asgari başvuru şartlarını yerine getirmek kaydıyla tezli yüksek lisans programına geçiş yapabilirler. Bu durumda tezsiz yüksek lisans programında alınan dersler Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla tezli yüksek lisans programındaki derslerin yerine sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Şirketlerin pazarlama , finans, üretim, bilgi teknolojileri gibi departmanlarında veri bilimcisi olarak istihdam olanağı bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222421
ISCO-08
ISCO-08
Dünyadaki ve ülkemizdeki veri temelli hareket alanlarındaki darboğazı gidermeye yönelik uzmanlar yetiştirmektir. Program teknik kısımlarda aşağıdaki alanlarda ardışık düzen (pipeline) oluşturabilecek, matematik ve kodlama kısmına hakim, teorisyen, geliştirici ve uyarlayıcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Program teknik olmayan kısımlarda aşağıdaki alanlarda, süreç-sonuç ve uzak sonuçları okuyabilecek, teorik bir ardışık düzen (pipeline) oluşturabilecek, elde edilen sonuçların sosyal-kültürel-işletme bazlı sonuçlarını okuyabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir.
2) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.
Harf Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Devamsız |
DE |
Devam Ediyor |
BI |
Kredisiz dersler için başarılı |
BZ |
Kredisiz dersler için başarısız |
F |
Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma |
(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans mezuniyet not ortalamasının en az 2.00 veya eşdeğeri olması gerekir. Belirlenen lisans not ortalamasının alt sınırı İstinye Üniversitesi Senatosu kararı ile yükseltilebilir. - Adayların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı'ndan (ALES, EA, SAY ya da SÖZ) en az 55 puana sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans programına başvuruda bulunabilmek için belirlenen ALES puanının alt sınırı İstinye Üniversitesi Senatosu kararı ile yükseltilebilir. -Adayların programa başvurma süreçlerinde bir referans mektubu ve adayın bu alana özgü bilimsel merakını ortaya koyan görüşlerini ve/veya bir araştırma sorusu ve soruya yönelik teorik ve/veya pratik olarak çözüm yolu, yol haritası veya model önerisini içeren bir niyet mektubu sunmaları gerekmektedir. - Veri Bilimi Tezli Yüksek Lisans Programı’nın yapacağı mülakat ve seçme sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Adayın bilim aşamasından başarılı sayılabilmesi için; ALES puanının %50'si ile lisans başarı notunun %10’u, dil puanının %20’si ve bilim mülakat sınavından alınan notun %20'sinin toplamının en az 55 olması gerekir. Ayrıca adayın, bilim mülakat sınavından en az 60 puan almış olması gerekir. Bilim mülakat sınavından 60’tan daha düşük not alanların başarı notları hesaplanmaz. Başarı notunun hesaplanmasında 0,5 ve daha yukarı kesirler bir üst nota tamamlanır. Bu hesaplamalar sonrasında 55 puan veya daha yüksek puana sahip olan adaylar, aldıkları puanlara göre sıralanarak yüksek lisans programlarında ilan edilen kontenjanlar dâhilinde sınavın bilim aşamasından başarılı kabul edilir. İlgili kurulun uygun görmesi halinde aday, programa başlamadan önce bilimsel hazırlık sürecine dahil edilebilir.
Şirketlerin pazarlama , finans, üretim, bilgi teknolojileri gibi departmanlarında veri bilimcisi olarak istihdam olanağı bulunmaktadır.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222421 | |||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Data Science Master's Degree without Thesis | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Library, information and archival studies | |||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||
Credit Value | 90 | |||||||||||||||||||||||
Program Duration | 1 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model. | |||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required. | |||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||
Access Requirements | The undergraduate graduation grade point average must be at least 2.00 or equivalent. The lower limit of the determined undergraduate grade point average can be raised with the decision of Istinye University Senate. - Candidates must have at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES, EA, SAY or ORAL). The lower limit of the ALES score determined in order to apply for a master's programme can be raised by the decision of Istinye University Senate. -Candidates are required to submit a letter of reference and a letter of intent that includes the views of the candidate revealing the scientific curiosity of the candidate specific to this field and / or a research question and a theoretical and / or practical solution, road map or model proposal for the question. - They must be successful in the interview and selection exam conducted by the Data Science Master's Programme with Thesis. In order for the candidate to be considered successful in the science phase; the sum of 50% of the ALES score, 10% of the undergraduate success grade, 20% of the language score and 20% of the grade obtained from the science interview exam must be at least 55. In addition, the candidate must have at least 60 points from the science interview exam. The success grades of those who score less than 60 in the science interview exam are not calculated. In the calculation of the success grade, fractions of 0.5 and above are completed to the next higher grade. After these calculations, candidates with a score of 55 points or higher are ranked according to their scores and are considered successful in the science phase of the exam within the quotas announced in the master's programmes. If the relevant board deems appropriate, the candidate may be included in the scientific preparation process before starting the programme. | |||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The completion period of the non-thesis master's program is at least two and at most three semesters, excluding the scientific preparation period. Students who successfully complete the credit and non-credit courses and the term project course prescribed in their programs are eligible for graduation. Accordingly; (1) In order to graduate from the non-thesis master's program, it is necessary to successfully complete all the courses, term project and total ECTS credits specified within the scope of graduation obligations. (2) On the non-thesis master's diploma, the name of the program in the Graduate School department where the student is enrolled, approved by YÖK, is found. (3) The term project report approved by the advisor is submitted to the Graduate School with the approval of the head of the department until the deadline for completing the missing grades according to the academic calendar. (4) Those who continue their master's program without thesis can transfer to a master's program with thesis provided that they fulfill the minimum application requirements for the master's program with thesis. In this case, the courses taken in the non-thesis master's program can be counted instead of the courses in the thesis master's program with the decision of the Institute Board of Directors. | |||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222421
ISCO-08
ISCO-08
To train experts to overcome the bottleneck in data-based movement areas in the world and in our country. The program aims to train theoreticians, developers and adaptors who can create pipelines in the following areas in the technical parts, who have a good command of mathematics and coding. In the non-technical parts of the program, the program aims to train experts who can read the process-result and remote results, create a theoretical pipeline, and read the social-cultural-business-based results of the obtained results. |
The Graduate School carries out its designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Students who successfully complete this program, Understands the insight-foresight and foresight created by data science as a whole in the face of a certain discipline/case. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) Students who successfully complete this program, Knows the scope of technical applications of data science and the tools that can be used. |
Communication and Social Competence |
1) Students who complete this program; Explain the effects of the processes in data science on the output and the individual |
Learning Competence |
Field Specific Competence |
1) Students who successfully complete this program, Knows the effects of application results on society-culture-law. |
2) Students who complete this program; Recognize the mathematics and code in application processes |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.
Letter Grade |
Coefficient |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
F |
00 |
DZ |
Absentee |
DE |
Continues |
BI |
Successful for non-credit courses |
BZ |
Failed for non-credit courses |
F |
Failing the course despite attending the course |
(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of graduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each graduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in graduate programs receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The undergraduate graduation grade point average must be at least 2.00 or equivalent. The lower limit of the determined undergraduate grade point average can be raised with the decision of Istinye University Senate. - Candidates must have at least 55 points from the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination (ALES, EA, SAY or ORAL). The lower limit of the ALES score determined in order to apply for a master's programme can be raised by the decision of Istinye University Senate. -Candidates are required to submit a letter of reference and a letter of intent that includes the views of the candidate revealing the scientific curiosity of the candidate specific to this field and / or a research question and a theoretical and / or practical solution, road map or model proposal for the question. - They must be successful in the interview and selection exam conducted by the Data Science Master's Programme with Thesis. In order for the candidate to be considered successful in the science phase; the sum of 50% of the ALES score, 10% of the undergraduate success grade, 20% of the language score and 20% of the grade obtained from the science interview exam must be at least 55. In addition, the candidate must have at least 60 points from the science interview exam. The success grades of those who score less than 60 in the science interview exam are not calculated. In the calculation of the success grade, fractions of 0.5 and above are completed to the next higher grade. After these calculations, candidates with a score of 55 points or higher are ranked according to their scores and are considered successful in the science phase of the exam within the quotas announced in the master's programmes. If the relevant board deems appropriate, the candidate may be included in the scientific preparation process before starting the programme.
There are employment opportunities as a data scientist in the departments of companies such as marketing, finance, production, information technologies. |
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Graduate Education and Training Regulations
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.