Yeterlilik Kodu | TR0020221990 | |
Yeterlilik Adı | Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 7114.20 Ahşap Kalıpçı | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 2 | |
Programın Normal Süresi | 40 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Bu programla, yapı sektöründe ahşap kalıpçısı olarak çalışmakta olan meslek erbaplarının mesleki niteliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kurs programı sonunda bireyin;
amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili açıklamaların aşağıdaki hususları içerecek şekilde düzenlenmesi gerekir:
| |
Kalite Güvencesi | Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması: Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir. Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır. Ölçme-Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır. Belgelendirme: Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir. Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir. Öz Değerlendirme:
Dış Değerlendirme:
Düzenli Gözden Geçirme:
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS. Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kurs Bitirme Belgesi”ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221990
ISCO 08: 7114.20 Ahşap Kalıpçı
ISCO 08: 7114.20 Ahşap Kalıpçı
Bu programla, yapı sektöründe ahşap kalıpçısı olarak çalışmakta olan meslek erbaplarının mesleki niteliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu kurs programı sonunda bireyin;
- İş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayarak istendik davranış değişikliği sağlaması,
- Projeye uygun olarak ahşap kalıp ekipmanlarını ve kalıpları hazırlaması
amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular.
- Projeye uygun olarak ahşap kalıp ekipmanlarını ve kalıpları hazırlar.
2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği,
- Matematiksel yetkinlik,
- Dijital yetkinlik,
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
- Vatandaşlık yetkinliği,
- Girişimcilik yetkinliği,
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili açıklamaların aşağıdaki hususları içerecek şekilde düzenlenmesi gerekir:
- Her modül sonunda değerlendirme yapılmalıdır.
- Değerlendirme; teorik ve performansa dayalı sınav olarak yapılmalıdır.
- Teorik değerlendirme, modülün bütün kazanımlarını kapsayacak şekilde yapılmalıdır.
- Performansa dayalı sınav, beceriye dönük başarım ölçütlerini içerecek şekilde hazırlanan kontrol listesine göre yapılmalıdır.
- Değerlendirmenin teorik kısmı %40, uygulama %60 olarak dağıtılmalıdır.
- Teorik ve performansa dayalı sınavda toplam puan; bireyin doğru cevapları ve davranışları için aldığı puanların toplamından oluşmalıdır.
- Değerlendirme 100 puan üzerinden yapılmalı ve sınav başarısı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre belirlenmelidir.
Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:
Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.
Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.
Ölçme-Değerlendirme:
Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.
Belgelendirme:
Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.
Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.
Öz Değerlendirme:
- Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
- Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
- Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
- Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
- Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
- Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinde; eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
- Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
- Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.
Dış Değerlendirme:
- Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
- Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
- Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
- Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
- Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
- Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
- Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.
Düzenli Gözden Geçirme:
- Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
- Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
- Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
- Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.
Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.
Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.
- Okur yarar olmak,
- Yapı sektöründe ahşap kalıpçısı olarak çalıştığını belgelendirmek.
Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Yapı Sektöründe Çalışanlara Yönelik Ahşap Kalıpçı Kurs Bitirme Belgesi Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
- 25.05.2015 tarihli ve 29366 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Mesleki Yeterlilik Kurumu Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Getirilen Mesleklere İlişkin Tebliğ.
- 13.04.2016 tarihli Millî Eğitim Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Arasında Yapı Sektöründe Çalışan Meslek Erbaplarının Mesleki Niteliklerinin Geliştirilmesine İlişkin İş Birliği Protokolü.
- 16.07.2010 tarihli ve 27643 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 10UMS0081- 3 Referans Kodlu Ahşap Kalıpçıi Seviye 3 Ulusal Meslek Standardı.
- Talim ve Terbiye Kurulu’nun 08.02.2011 tarih ve 10 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Okul ve Kurumlarının 50 Alanına ait Haftalık Ders Çizelgeleri İle Çerçeve Öğretim Programlarında Değişiklik Yapılması” konulu kararı.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0020221990 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 2 | |
Program Duration | 40 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |