Yeterlilik Kodu

TR0030001704

Yeterlilik Adı
Zihin Engelliler Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirmek.
  • Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasındaki ilişkileri kurmak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir araştırmayı, tasarlamak ve gerçekleştirmek.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunmak.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
  • Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilmek.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergilemek.
  • En az bir yabancı dilde iletişim kurabilmek ve tartışabilmek.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilmek.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001704


Yeterlilik Adı
Zihin Engelliler Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirmek.
  • Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasındaki ilişkileri kurmak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir araştırmayı, tasarlamak ve gerçekleştirmek.
  • Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunmak.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
  • Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilmek.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergilemek.
  • En az bir yabancı dilde iletişim kurabilmek ve tartışabilmek.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
  • Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilmek.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, üniversitelerin ilgili bölümlerinde iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001704

Qualification Title
Doctoral Diploma in Education of the Mentally Disabled
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Develop fields information with original thought and/or research.
  • Establish relationships between various disciplines, the field of education and sub-areas;  reach original results in analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas by using expert knowledge.
  • Approach new information in the field systematically.
  • Develop a new scientific method that will bring novelty to science orapply a known method to a different area, design and conduct an original research.
  • Do critical analysis, synthesis, and evaluation of new and complex ideas.
  • Contribute to science with a publishable unique study that develops a new scientific method which brings novelty to science or that applies a known method to a field.
  • Extend the knowledge in the field by publishing scientific papers in national and/or international pre-viewed journals related to the field.
  • Act as a leader in the unique and interdisciplinary studies.
  • Develop new ideas and methods related to the field using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Examine social relationships and norms that direct these relations with a critical view and develop them, as well as managing actions to change them when necessary.
  • Exhibit competence to defend original views in an expert community.
  • Communicate and argue in at least one foreign language.
  • Contribute to the process of being an information society introducing technological, social and cultural progress to society in the academic and professional context.
  • Establish functional interaction with relevant individuals and institutions using strategic decision making processes in problem solving.
  • Create solution for social, scientific and ethical issues encountered in the field and work life and support the development of these values in national and international level.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

PhD graduates students can be assigned as a proffessional / speacialist / researcher to the private and official special education schools and universities' related units.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001704


Qualification Title
Doctoral Diploma in Education of the Mentally Disabled

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Develop fields information with original thought and/or research.
  • Establish relationships between various disciplines, the field of education and sub-areas;  reach original results in analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas by using expert knowledge.
  • Approach new information in the field systematically.
  • Develop a new scientific method that will bring novelty to science orapply a known method to a different area, design and conduct an original research.
  • Do critical analysis, synthesis, and evaluation of new and complex ideas.
  • Contribute to science with a publishable unique study that develops a new scientific method which brings novelty to science or that applies a known method to a field.
  • Extend the knowledge in the field by publishing scientific papers in national and/or international pre-viewed journals related to the field.
  • Act as a leader in the unique and interdisciplinary studies.
  • Develop new ideas and methods related to the field using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • Examine social relationships and norms that direct these relations with a critical view and develop them, as well as managing actions to change them when necessary.
  • Exhibit competence to defend original views in an expert community.
  • Communicate and argue in at least one foreign language.
  • Contribute to the process of being an information society introducing technological, social and cultural progress to society in the academic and professional context.
  • Establish functional interaction with relevant individuals and institutions using strategic decision making processes in problem solving.
  • Create solution for social, scientific and ethical issues encountered in the field and work life and support the development of these values in national and international level.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

PhD graduates students can be assigned as a proffessional / speacialist / researcher to the private and official special education schools and universities' related units.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address